Ultraflex barock/Branderup Ecuyer och Gueriniere

Sv: Ultraflex barock/Branderup Ecuyer och Gueriniere

Tycker faktiskt att jag fick bättre sits i Ecuyer än Eponan, där fick jag anstränga mig lite (om än bara lite, satt bra i den oxå!). Ecuyeren satt jag bara rakt upp o ner, behövde inte göra ngt, bara satt liksom:love:

Det där beror säkert på hur man själv är byggd, vilken sadel man trivs bäst med.
 
Sv: Ultraflex barock/Branderup Ecuyer och Gueriniere

Plattare: Jag tänkte mer på om den var plattare i framvalvet än Ecuyern och alltså passar bättre på häster med låg manke.
 
Sv: Ultraflex barock/Branderup Ecuyer och Gueriniere

Precis den känsla jag fick också. Jag satt bara helt enkelt och väldigt stabilt kändes det också. som om kroppen bara passade där.
 
Sv: Ultraflex barock/Branderup Ecuyer och Gueriniere

Aha okej.

Jag vet inte hur det är med de begagnade Eponorna som ofta såldes efter storlerkar (inte mått beställda), men eftersom de nya kostar lika mycket att måttbeställa som att beställa vanliga storlekar så borde det med framvalvet lösa sig...om man nu ska ha en ny sadel ja.

De begagnade kanske andra har bättre koll på?
 
Sv: Ultraflex barock/Branderup Ecuyer och Gueriniere

Ok. Jag håller koll som besatt på begagnatmarknaden, men det är inte stor. (tyvärr)
 

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 259
Dressyr Jag har ett "ganska blåblodigt" halvblod, med fullblodsinslag alltså. Det gör att min häst ofta får en trippig, symaskinsaktig...
Svar
16
· Visningar
1 831
Senast: Tulip
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 329
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp