Sv: Filmer på bra ridning
Det här är inspiration för min del;
http://www.youtube.com/watch?v=-J75hWF4MiI&NR
Det här är inspiration för min del;
http://www.youtube.com/watch?v=-J75hWF4MiI&NR
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Poängen med working equitation är väl att kunna utföra allehanda moment. Och för att kunna utföra dem perfekt måste hästen vara med ryttaren, stark och kunna både korta sig och öka blixtsnabbt.
Det känns inte ändamålsenligt att rida hästen supersamlat i galoppen och slösa energi om man inte måste. Att rida samlat tänker jag är stärkande och uppbyggande och-jobbigt som fan.
Den här ryttaren ska ju utföra ett arbete och hästen ska jobba ett tag. Ganska korkat att pressa den till mer extrem samling då det inte är målet med tävlingen utan en väg att forma hästen till sin uppgift.
Har jag aldeles fel?
Poängen med working equitation är väl att kunna utföra allehanda moment. Och för att kunna utföra dem perfekt måste hästen vara med ryttaren, stark och kunna både korta sig och öka blixtsnabbt.
Det känns inte ändamålsenligt att rida hästen supersamlat i galoppen och slösa energi om man inte måste. Att rida samlat tänker jag är stärkande och uppbyggande och-jobbigt som fan.
Den här ryttaren ska ju utföra ett arbete och hästen ska jobba ett tag. Ganska korkat att pressa den till mer extrem samling då det inte är målet med tävlingen utan en väg att forma hästen till sin uppgift.
Har jag aldeles fel?
Jag måste ha missuppfattat hur man gör inlägg, känner mig helt korkad. Har kommenterat fel stackars person förr som gått i taket utan att jag förstod något.
Jag svarar längst ner och hoppas att det inte ska riktas till någon alls utan bara allmänt likssom...
då hade ju jag varit världsmästare flera gånger om.
Har jag aldeles fel?
Jag förstod nog egentligen inte heller vad som var så speciellt med de korta filmsnuttarna.. Hade gärna vilja sett lite längre snuttar för att kunna bilda mig en uppfattning!
Någon som vet ifall det finns filmer på Julio Borba när han rider? Nästa gång jag e på Clinic ska jag ta med mig filmkameran! HAN är MIN idol!