Lagningstejp täcken

Wembley

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen och det blir ständigt revor och hål i täckena trots att vi väljer de mer slitstarka täckena. Han har en rygg som lätt blir spänd av kyla och vi har ner mot 30-40 minus så därav vill jag hålla hans rygg varm

Jag har använt på två täcken. På ena sitter det som berg och håller tätt, tror det är andra säsongen nu efter lagningen. På det andra ramlade det av nästan direkt. Oklart vad skillnaden var.

Har använt från laglappen på mitt rambo coh det har fungerat super bra. Dock håller dom endast två tvätter och sen sätter jag på nya. Köpte en rulle

Jag har använt på två täcken. På ena sitter det som berg och håller tätt, tror det är andra säsongen nu efter lagningen. På det andra ramlade det av nästan direkt. Oklart vad skillnaden var.
Kan det bero på tygtypen på täckena?

Nej, byggtejp är lite elastisk och har skyddspapper bakom, och rätt mycket dyrare än silvertejp. Grön med text på dessvärre.
1736534743775.webp

Det kan inte ha med impregnering att göra? Jag har ett täcke som jag håller på och syr på, och som jag sedan ska sätta laglappen över sömmarna. Har för mig att det stod något om att det inte fäster bra på impregnerat tyg?

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej Jag har en "rygghäst" som lätt blir spänd om han blir kall om ryggen. Att han är extremt varm och helst skulle leva helt utan...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: Ace
·
Hästvård I höstas märkte jag att min häst blev öm i ryggen när det regnade och blåste mycket om hon inte hade täcke. Tänkte då att det berodde på...
Svar
14
· Visningar
1 091
Senast: tuaphua
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024