Vad gör vi? Del CCVII

athena_arabians

Trådstartare
Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!

_20241227_153442.webp

Skor (till hunden) köpta. Såret på trampdynan ser fint ut. Pratade mer veterinären som sa att så länge hon inte har ont, såret ser fint ut och att det skyddas ute så är det inga problem. Jippi, imorgon blir det långpromenad.

Vansinnigt mycket bilar på Väla. Hade egentligen behövt lite småsaker från IKEA och några andra butiker, men när jag såg alla bilar åkte jag hem istället … får åka in en annan dag istället.

Hon är så fin😍.
Men, vilken färg har hon?
Har sett flera bilder på henne och hon verkar ha olika färg varje gång.
Det beror säkerligen på ljuset…

Hon är en sköldpadda utan vitt men har någon blekgen så det som egentligen skulle vara svart är grått (med förbehåll för att jag har väldigt lite koll på färggenetik hos katt, dvs min terminologi är garanterat off).

Hon är en sköldpadda utan vitt men har någon blekgen så det som egentligen skulle vara svart är grått (med förbehåll för att jag har väldigt lite koll på färggenetik hos katt, dvs min terminologi är garanterat off).
Intressant.
Sköldpadda hade jag inte gissat på.
Har lite svårt att se tre klara färger på henne.
Hade snarare gissat på tigrerad.

(Fin är hon oavsett färg).

Hon skulle kunna vara blå sköldpadda :up:

Jag är ingen expert, men han en vän som har fött upp perser och ragdoll och DÄR var det mycket färgprat :p
Min första katt kom från h*n när deras bonnkatt fick bebisar lite oplanerat, sen var det kört - kattaveln blev en livsstil :love:

Hon skulle kunna vara blå sköldpadda :up:

Jag är ingen expert, men han en vän som har fött upp perser och ragdoll och DÄR var det mycket färgprat :p
Min första katt kom från h*n när deras bonnkatt fick bebisar lite oplanerat, sen var det kört - kattaveln blev en livsstil :love:
Min katt är svartsköldpadda.
Men, på henne syns det tydligt i ansiktet att hon är padda. Hon har också lite vitt (med betoning på lite)

Intressant.
Sköldpadda hade jag inte gissat på.
Har lite svårt att se tre klara färger på henne.
Hade snarare gissat på tigrerad.

(Fin är hon oavsett färg).

Fast sköldpaddor behöver inte vara trefärgade, de kan vara utan vitt.

Hon som har kattmamman var tveksam först om det var en padda men när jag fick se första bilden på henne var det ingen tvekan :love::

isis_första.webp

Har insett att jag trott att nyår är typ imorgon, väldigt länge. 😅
Men det är ju ett bra tag kvar, så jag och sambon insåg att vi nog måste äta en av köttbitarna ikväll om matplaneringen ska hålla. Stackars oss :D

Så senare blir det hängmörad ryggbiff, klyftpotatis och stekta champinjoner.
Men först, chilla och läsa bok :sleep:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 453
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 768
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 164
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 166
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar