Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jäklar. Skulle göra mer rub till mina revben och har slut på brunt socker. Känner verkligen inte för att klä på mig och sticka till affären nu. Får hitta på något annat till imorgon.

Edit: Hah! Hittade lite. Precis tillräckligt mycket för en rub.
 
Det beror väl på skicket på däcket?
Är det ändå snart dags att köpa nya så, men är det bara nåt som gått rätt igenom utan allt för mycket kordskada då lagar man. Jag har pluggat flera däck (ja jag gör sånt också) och dom håller lika bra efteråt men som sagt, däck som ändå snart är dags att byta eller börjar få torrsprickor invid fälgkorden är meningslösa att laga, det är bara bortkastade pengar.
 
Är det ändå snart dags att köpa nya så, men är det bara nåt som gått rätt igenom utan allt för mycket kordskada då lagar man. Jag har pluggat flera däck (ja jag gör sånt också) och dom håller lika bra efteråt men som sagt, däck som ändå snart är dags att byta eller börjar få torrsprickor invid fälgkorden är meningslösa att laga, det är bara bortkastade pengar.
Den uppfattningen jag har fått av @Nixehen
 
Startade båda dagarna med morgonkaffe dn ny mullemugg och tänd brasa 😍 Igår en härlig vagnstur i alla gångarter I det fina höstvädret med bästa hästen I sällskap av en stallkompis 😍. Idag betydligt varmare och högre luftfuktighet så änna mer svettigt att fixa stallet och hålla tempot uppe 😅. Efter att hovis skott om pållan och jag ridit barbacka en stund på ridbanan I skrittarbete och lite galoppfattningar 😍 och släppt ut hästarna blev plötsligt blev pållan trängd av hagkompisen, backade och höll på att sätta sig på arslet i badkaret 🫣😅.
Hemma blev det premiären i världscupshoppning på teve och laga höstgryta med carljohansvamp från förra året och äpple före ännu ett spännande avsnitt av Det sitter I väggarna 😊. Nu dags att åka och natta pållarna 🥰.
 
Har precis ätit sen middag och är nu mätt. Spionen fick det jag inte orkade äta upp, och blev förstås nöjd. Han gillar "människomat" så pass att han gärna skippar sin hundmat lite grann till förmån för att fylla magen med min mat istället. :D

Tittar på en dokumentär som nog snart är slut, funderar på gå och lägga mig tidigare än vanligt...

HA! Nu hör jag det gulliga knapret ur spionens skål, det han fick av mig fick honom att fortsätta på sin mat! Det blir så rätt ofta faktiskt. Låter så gulligt när han äter! Och han äter som ett hål ner i torrfodret rakt ner i skålen!
 
Jag blir tokig. Har haft en jättebra dag, och knappt haft ont i munnen. Och så nu plötsligt när jag sitter i soffan så hugger det till och börjar göra ont i munnen. Vet inte om det kan ha varit för att jag drack varm choklad? Inte för att jag förstår hur det skulle kunna påverka direkt men det är det enda "nya" för stunden. F*n alltså vad jag hatar att ha ont i munnen. Jag vet inte vart jag ska ta vägen och kan inte direkt fly från det på något sätt vad jag än gör. Och VARFÖR gör det ont just på kvällen när det är lugnt under resten av dagen?! Jag tar smärtstillande både morgon och kväll.
 
Vi får så mycket kommentarer om räven du virkade till oss! Du borde ha ett gäng olika djur dom du tillverkar och säljer :heart
Men åh, så kul att höra! Tack för "uppdateringen" om räven! 😍

Det hade varit kul att göra och sälja olika djur någon gång, just nu är jag dock nöjd med att ha virkandet som hobby (plus att något nytt projekt inte riktigt passar in i livet just nu). Men jag tyckte verkligen att det var kul att virka räven och så kul att höra att den varit med ut på äventyr också 🦊😍
 
Fyller på dosetterna, och svär över blister igen ;) Gäller att ha tungan rätt i mun när man fyller på så det blir rätt antal av de olika sorterna! Brukar göra det på morgonen på måndagar men passar på nu medan jag tittar på dokumentären. Har insett att bara gör en sak nog inte riktigt är min grej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 843
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 868
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp