Vad gör vi? Del CCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min bank har aldrig slarvat utan det är money underflow som inträffar. (Sen finns det säkert olika lösningar, men det enda autogiro jag har syns aldrig i "kommande betalningar" och därför är risken stor för att det saknas pengar den dag de behagar exekvera betalningsförsöket...)
Här har det aldrig saknats pengar på kontot som inte täckt kommande betalningar och det är sånt man måste styra upp så det aldrig sker när man låter banken sköta transaktionerna, dessutom har jag aldrig dribblat med flera konton utan det finns bara ett enda.

Kontorsdag idag.
Sedan team-middag, ska bli kul!

Har min dösnygga gröna fejkläder-kjol, glömmer alltid att det är lite som att ha en galonkjol på sig.
Ångbastuvarning :rofl:
Jag vet vad du snackar om, jag har ett par fejkläderbrallor som jag har som windstopper utanpå leggingsen om jag blir frusen eller det är risk för väta och stänk, man gör gärna inga gymnastiska övningar i dom för då rinner svetten ända ner i skoskaften.:o

Här har det aldrig saknats pengar på kontot som inte täckt kommande betalningar och det är sånt man måste styra upp så det aldrig sker när man låter banken sköta transaktionerna, dessutom har jag aldrig dribblat med flera konton utan det finns bara ett enda.

Den stora dissen är den allomfattande fullmakten man måste ge, men det är också irriterande att man i "kommande betalningar" kan se sina 13000 kronor på kontot och sina 12567 kr i räkningar/betalningar de kommande 45 dagarna och sedan ändå börja få påminnelser efter ett par dar. Men det kanske bara är mig, min bank och autogirosystemets utformning som inte synkar på den punkten.

Jag vill kunna logga in, se den gröna prognosen gå ihop sig och sedan kunna lita på den :grin:

Den stora dissen är den allomfattande fullmakten man måste ge, men det är också irriterande att man i "kommande betalningar" kan se sina 13000 kronor på kontot och sina 12567 kr i räkningar/betalningar de kommande 45 dagarna och sedan ändå börja få påminnelser efter ett par dar. Men det kanske bara är mig, min bank och autogirosystemets utformning som inte synkar på den punkten.

Jag vill kunna logga in, se den gröna prognosen gå ihop sig och sedan kunna lita på den :grin:
Byt bank!

Vill man minimiera problemen måste man lägga upp en buffert som sköter "svajet", det går att långsiktigt spara till en bra buffert, man får helt enkelt bestämma sig för att leva lite enklare och lite fattigare under en period bara, så har jag fått göra och det funkar, tro mig.

Vill man minimiera problemen måste man lägga upp en buffert som sköter "svajet", det går att långsiktigt spara till en bra buffert, man får helt enkelt bestämma sig för att leva lite enklare och lite fattigare under en period bara, så har jag fått göra och det funkar, tro mig.
Diskussionen handlar väl inte om man har en buffert eller inte. Min buffert är på sparkontot och inte på kontot där räkningarna dras.

Min bank har aldrig slarvat utan det är money underflow som inträffar. (Sen finns det säkert olika lösningar, men det enda autogiro jag har syns aldrig i "kommande betalningar" och därför är risken stor för att det saknas pengar den dag de behagar exekvera betalningsförsöket...)
Jag är inte heller speciellt förtjust i autogiro utan har det mesta på e-faktura. Stör mig på en räkning som INTE går att få på e-faktura och som jag måste "fiska upp" från Kivra varje månad... :meh:

Jag är inte heller speciellt förtjust i autogiro utan har det mesta på e-faktura. Stör mig på en räkning som INTE går att få på e-faktura och som jag måste "fiska upp" från Kivra varje månad... :meh:
Ja, jag har elräkningen på Kivra och håller med.
Sen har jag hemförsäkringen på autogiro och det finns inget annat alternativ om jag vill betala per månad.
Resten är iaf e-faktura.

Diskussionen handlar väl inte om man har en buffert eller inte. Min buffert är på sparkontot och inte på kontot där räkningarna dras.
Men varför hålla på och klydda med flera konton? Jag har aldrig fattat vitsen med att hålla på med flera konton och flytta pengar hit och dit, orka liksom.

Men varför hålla på och klydda med flera konton? Jag har aldrig fattat vitsen med att hålla på med flera konton och flytta pengar hit och dit, orka liksom.
Krydda? På lönekontot är räntan noll och inget. På sparkontot har man fått ränta ett tag så varför inte ta emot det?
På fasträntekonton har jag fått upp till 4% ränta.

Eller så vill man ha koll på sina utgifter, så att man kan få lite effekt i den där bufferten. Olika angreppsätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 380
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 042
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 161
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 093
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka