Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju, som du vet, från Eskilstuna men städer har aldrig varit "hemma" för mig trots att jag växte upp i ett lugnt villasamhälle utan landsbygden är hemma för mig. Jag tror det berodde på att somrarna spenderades i en sommarstuga vid en bondgård och gångavstånd till en sjö. Några lekkamrater fanns inte där utan det var jag och mamma i veckorna och på fredagen kom farsan, nåt jag inte såg fram mot eftersom han bara retade och tråkade mig, när söndagen kom och han hade åkt infann sig lugnet igen. Jag var mycket på sjön eller i hagen hos kossorna och den opålitliga ledarkossan var min bästis, där jag var där var hon, hon följde mig som en skugga och vi förstod varann precis och det var nog där jag lärde mig djurkommunikation misstänker jag.

Jag flydde Eskilstuna i början av 80-talet, flydde ut på landet och här är jag kvar och här kommer jag att dö, här hör jag hemma.
Ja jag tror helt klart det finns olika ställen man känner sig mer hemma än andra! Även ställen man aldrig varit på ens.

Har käkat tomatsoppa, ris, bacon och philadelfiaost. Otroligt gott! Är nog lite för mätt för mitt eget bästa dock...
Tittar på Arkiv X och funderar på om jag ska fortsätta se The Walking Dead istället.

Medan älsklingen grejade hemma i trädgården fixade jag i stallet och så härligt när hästarna kom i galopp genom skogshagen när jag ropade på dem 😍. Sedan var det hög tid att åka på lite tidigt födelsedagsfirande för svärfars fru och sambons brorson; grillning i solskenet med korvbuffe; 6 sorters korv att välja på och fika, gott och trevligt 🥰.

Jag orkar inte. Ännu ett 48 minuter (jag kollar på klockan på samtalet, nej då) med min släkting. Hen mår så jäkla dåligt psykiskt att jag försöker ha förståelse, men känns som min gräns är ganska nära just nu. Särskilt när min mamma är dålig och jag försöker skydda henne från vissa i familjen som stjäl från henne och hon är för trött att stoppa dem.

Jag skulle behöva vara i Kenya just nu. Är så vansinnigt trött + aj fot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 505
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 494
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
498
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 474
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka