Vad gör vi? Del CCIX

Nä men så det är ju nån regndimma och således blött ute så nu fungerar ju inte bredbandsskiten från Telenor nu igen.....Precis som tidigare I veckan....Irriterande.

Idag ska jag ut i människovärlden och förhoppningsvis få hem min Knut ♥️
Varit sjuk över en vecka nu o bara varit inne sen söndag o typ sovit dygnet runt..
Hemsk influensa men hade ingen feber när jag va på VC i måndags 🙃
Höll på o svimma bara av att gå dit (500m ca) och svettas hela nätterna.
Huvudvärk o illamående.

Är segstartad idag, inte tagit mig ner från övervåningen än. Ska äta en god frukost och sen försöka sy klart min klänning.

Har handlat, joggat och sitter med en kaffekopp och kollar på sprinten. Trist att Linn fick stryka sig men hoppet står till Jonna. Vilket kval. Bara hon inte är övertänd.

Jag blir alltid lite stressad med räkningarna i februari. Brukar ju betala de flesta med månadens lön. Räkningarna ska betalas den 28e och lönen kommer inte förrän idag, den 27e... 😜 Det SKA ju inte vara några problem, men för mig som tycker om att vara ute i god tid känns det lite tajt :D !!
Jag har slutat betala räkningar, det blev mycket enklare att låta bli (och låta banken sköta det hela).:D

Jag har slutat betala räkningar, det blev mycket enklare att låta bli (och låta banken sköta det hela).:D
Antar att du menar autogiro. Tycker det är ett otyg och vill inte ge fullmakt till banken att fritt gräva i min plånbok, så betalar gärna räkningarna med egen handkraft. Har ett gammalt avtal på autogiro och det går fel emellanåt och skapar onödig stress, med hot-mejl och hot-brev som följd.

Antar att du menar autogiro. Tycker det är ett otyg och vill inte ge fullmakt till banken att fritt gräva i min plånbok, så betalar gärna räkningarna med egen handkraft. Har ett gammalt avtal på autogiro och det går fel emellanåt och skapar onödig stress, med hot-mejl och hot-brev som följd.
Ja det är autogiro på allt, Swedbank har aldrig någonsin slarvat med en enda betalning någonsin så jag är fullt trygg med den banken, jag har varit kund hos dom när den senare uppköpta delen hette Föreningsbanken, alltså sen 80-talet.

Handlar jag på nätet hanterar PayPal alla transaktioner eftersom kortet är kopplat till deras system och det har heller aldrig krånglat.

Har svårt att se hur det kan bli enklare? Det är ju inte svårt. Fakturorna kommer och man lägger in dom så att de dras på valt datum. I mitt fall alltid på lönedagen. Skulle inte vilja ge uppdraget till banken.

Hejsan allihopa! Nu smyger jag som ny medlem in här. Det ska bli trevligt att få tjöta lite med er! :)

Jag och Knut var till veterinären tidigt imorse. Bra hundnamn (speciellt på retrievers) eller hur, Nepenthe? ;)

Han brukar åtminstone vara trött nog att vila lite efter veterinären då det är så mycket dofter, träffa kompis, bli sur på ettriga jobbiga småhundar, se och höra katter som han älskar och såklart gå en dubbelpromenad då det blir både dit och hem. Men nä! Han låg en liten stund och sen blev han bråkig, så jag var tvungen att jaga honom ett par varv i full fart i lägenheten. Han sprang för livet och hade skitkul.

Jag är glad att våra grannar tycker så mycket om oss och älskar Knut, men ibland undrar jag vad de tänker (eller om den kärleken kommer att ta slut) när de hör "nuuu.. kommer.. jaaag.. oooooooooooch.. TAR DIG!!!" och morr och knorr, lite skäll och spring :laugh: Knut blev trött iallafall, så nu sitter jag och äter FRUKOST för en gångs skull och passar på att spela lite Don't Starve medan han vilar. Maten blir senare då han måste vila innan och efter, men jaja!

Ja det är autogiro på allt, Swedbank har aldrig någonsin slarvat med en enda betalning någonsin så jag är fullt trygg med den banken, jag har varit kund hos dom när den senare uppköpta delen hette Föreningsbanken, alltså sen 80-talet.

Handlar jag på nätet hanterar PayPal alla transaktioner eftersom kortet är kopplat till deras system och det har heller aldrig krånglat.

Min bank har aldrig slarvat utan det är money underflow som inträffar. (Sen finns det säkert olika lösningar, men det enda autogiro jag har syns aldrig i "kommande betalningar" och därför är risken stor för att det saknas pengar den dag de behagar exekvera betalningsförsöket...)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 372
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 036
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 155
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 086
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka