Vad gör vi? Del CCIX

Ligger i sängen under täcket, har en hund bredvid mig men fryser ändå. Funderar på att fixa en kopp te. Känns att jag jobbat mycket senaste veckorna och är allmänt trött. Ska bli SÅ SKÖNT att vara ledig och ensam hemma imorgon. Nästan så att jag vill sova redan nu för att det ska bli torsdag snabbt :rofl:

Det där med att rida barbacka när hästen fäller 😂. Älskar ju barbackaridning men lite ömt i ljumskarna idag 😆, en kort stund bara då ridbanan kändes ganska tung så skrittade av ett stycke längs grusvägen avslutningsvis och bara njöt av naturen och att sitta på hästryggen kravlöst och bara vara 😍.

Kopplat av en stund i soffan med mellis och en mugg cappuccino, blev änna seg. Men slängt ihop en solgul kyckling som ska in i ugnen strax. Ut och natta kaninerna och så in och börja koka ris till kycklingen 😊.
Jag har alltid ridit barbacka av den enkla anledningen att jag aldrig haft en sadel,,,, eller ett träns,,, naturligtvis inget spö heller. Möjligen grimma och dubbla grimskaft fast oftast ingenting, man ska inte krångla till allt så förbaskat. :D

Jobbade på och även en timme extra 🙃 Sen tände jag pannan, satt i glas, kittat och målat ännu en fönsterbåge, städade av köket och fixade middagen så det var klart när sambon kom hem. Nu har vi gått en promenad och fixat räkningarna.

Har en förkylning på gång, kan inte köra min mirakelkur med starkt kryddad mat, hett bad, whisky och magnecyl. Badkaret läcker under badkaret och jag orkar inte välta omkull det, jag har ont, orkar inte trassla en massa skit. Får gå på frukostmöte med skitigt hår. Måste gå ut med hundarna, vill bara sova och bli frisk så jag kan ta en återbudstid på operationen, är less! 🤯

Hemma. Lång och utmattande dag. Det blev burger king, men hjälp vad äckligt det var :yuck: de har tydligen tagit bort big whooper och ersatt det med något äckligt där man dessutom måste lägga till allt man vill ha och betala extra för det - tomater, lök, sallad osv. Dessutom extrem greedflation. Mycket liten var hamburgaren, lökringarna var sega och äckliga. Never bäver säger jag.

Hemma. Lång och utmattande dag. Det blev burger king, men hjälp vad äckligt det var :yuck: de har tydligen tagit bort big whooper och ersatt det med något äckligt där man dessutom måste lägga till allt man vill ha och betala extra för det - tomater, lök, sallad osv. Dessutom extrem greedflation. Mycket liten var hamburgaren, lökringarna var sega och äckliga. Never bäver säger jag.
Det var länge sen jag övergav Burger King, sågspån att pressa burgare av har jag själv om jag skulle bli sugen för dom var torra som sågspån och smakade knappt nånting, jag har inte varit där på flera år och Donken kan man inte gå till för det stället använder ungjä,,,,,, som ungdomsgård och personalen törs inte säga ifrån då dom blivit hotade och förföljda. Välkommen till Lilla Landet Mellanmjölk där allt, precis allt, är okej.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 365
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 031
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 153
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 079
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka