Vad gör vi? Del CCIX

Det där med att rida barbacka när hästen fäller 😂. Älskar ju barbackaridning men lite ömt i ljumskarna idag 😆, en kort stund bara då ridbanan kändes ganska tung så skrittade av ett stycke längs grusvägen avslutningsvis och bara njöt av naturen och att sitta på hästryggen kravlöst och bara vara 😍.

Kopplat av en stund i soffan med mellis och en mugg cappuccino, blev änna seg. Men slängt ihop en solgul kyckling som ska in i ugnen strax. Ut och natta kaninerna och så in och börja koka ris till kycklingen 😊.

Jag tog mig äntligen iväg till fåglarna. Fasanerna var glada att se mi goch hönsen ännu gladare - det blev en kort session med näbbtrimning idag helt enkelt för att mina händer var så jäkla kalla.
Två grupper med hotellgäster kom också förbi och barnen fick klappa en höna.
Ingen borde gå genom livet utan att någonsin känna på en levande fågel.

Nackspärr sen i måndags pga "reste mig från en stol på fel sätt". Ljuva livet som 35+ 🤪

Haft nackspärr en gång. Då var jag inte ens tonåring och uppkom av den enda gången jag ramlade av en lektionshäst. Satt och tittade på föregående ryttare som hoppade och ponnyn jag red, en liten welsh Mountain på 117 cm tror jag han var, var känd flr att leta spöken i ridhuset och passade på just då. ... Hitills enda gången på ganska nyss fyllda 37 år 😄

Haft nackspärr en gång. Då var jag inte ens tonåring och uppkom av den enda gången jag ramlade av en lektionshäst. Satt och tittade på föregående ryttare som hoppade och ponnyn jag red, en liten welsh Mountain på 117 cm tror jag han var, var känd flr att leta spöken i ridhuset och passade på just då. ... Hitills enda gången på ganska nyss fyllda 37 år 😄
Nackspärr har jag inte haft på massor med år och den enda gång det hänt var efter en rejäl förkylning, däremot kan nacken låsa sig så jag måste lyfta och vrida huvudet för hand, det är sviter efter hästolyckan och nacken knastrar alltid som om det var nån som tippat ett lass grus därinne så fort jag rör mig.

Nackspärr har jag inte haft på massor med år och den enda gång det hänt var efter en rejäl förkylning, däremot kan nacken låsa sig så jag måste lyfta och vrida huvudet för hand, det är sviter efter hästolyckan och nacken knastrar alltid som om det var nån som tippat ett lass grus därinne så fort jag rör mig.

Aj då 🤐

Jag somnade som tonåring mot en ruta i bussen. Fönstret framför var öppet och jag fick livets värsta nackspärr i ungefär tre dagar som följd. :D Människokroppen är helt värdelös!

Fick precis ett utbrott på D. Han blev så besviken när jag inte får komma hem men vad tror han jag blir? Orkar fan inte ha "skuldkänslor" för att han är hemma.

Vet att det är fel men han pratar om att komma ner hit till Sahlgrenska för besök och då blir jag ännu mer irriterad och frågar hur han tänkt med djuren? Ska han lägga ännu mer på min stackars mamma bara för att han saknar mig? Nä skärp dig och kom in i matchen. Det är jäklgt segt att vara här. Jga kommer högst troligt inte få komma hem imorgon heller men större delen av dagen springer det folk här hos mig ändå. D kommer bara vara ivägen

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 364
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 030
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 152
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 079
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka