Vad gör vi? Del CCIX

Vill bara lägga mig ner och gråta. Jag som alltid älskat mitt jobb.. Nu känner jag mig bara utanför och överkörd. I morse sa de inte ens godmorgon när vi möttes i korridoren.. Jag fick typ gå in i dem och ner eller mindre tvinga dem att hälsa. Chefen gör ingenting, säger bara att jag får väl vara mer delaktig. Men hur fan ska det gå till?!

Suck. Jaja, jag har ett fint badrum att se fram emot. Idag har vi valt dörr och innertak. Långt kvar innan det ska installeras, men det går åt rätt håll.
Såhär ska du ju inte ha det, slappt bemötande av din chef kan jag tycka. Förstår att du inte orkar rodda i det själv, men fy f*n att vuxna människor inte kan bete sig bättre.

Tog lite sovmorgon idag, vilket var skönt. Drömde lite märkligt, så fick inte riktigt ”komma ikapp” med sömnen, men nu när jag är hemma igen finns lite bättre förutsättningar för det 😅

Bra att kunna jobba hemma idag med, så kan jag ta det i lite lagom ”inskolningstempo” innan jag ska till kontoret igen torsdag och fredag :)

Hur ser man hur länge man varit medlem? Jag blev nyfiken nu.
Klicka på ditt namn! 20-årsjubileum i sommar!

1740561549944.webp

Reparerar en symaskin som inte vill sy, det är kyrkans maskin och efter den blir det ytterligare en symaskinsreparation åt en som är med i kyrkans sygrupp och det är inget avancerat, bara lite tryckluftsblåsning och uppsmörjning och en koll.

Jag kläckte idèn om att kyrkan skulle starta en sygrupp för sådana som inte hade möjlighet att sy och laga hemma, kanske inte ens en symaskin och tänkte på dom som hade det fattigt och småbarn i första hand så nu har det bildats 2 grupper på ett år och dom får använda min ena symaskin också, som är en grövre modell och grupperna bara växer i deltagarantal. Det sys, stickas, virkas, fikas, snackas så den idèn var inte helt fel av mig att kläcka.:)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 357
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 024
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 144
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka