Vad gör vi? Del CCIX

Inatt ville brandvarnaren agera väckarklocka strax innan 5-snåret genom att indikera lågt batteri med några minuters mellanrum. Så kom in till jobbet ungefär 2 timmar innan planerat.

Samma här, jag tycker att fjordarna är bland de tuffaste/hårdaste och ibland hetaste hästarna man kan ha att göra med. Jag har tyvärr aldrig haft att göra med någon jag gillat sedan den allra första som var "ridskoledöv".
Jag tror man måste vara en särskild sorts mäniska för att jobba med fjordar. Jag är imponerad. :D
Hade inte fjordingar varit så lättfödda hade jag lätt köpt en ny ♥️ det har varit så skönt att inte behöva oroa sig hela sommaren

Funderar på hur jag ska komma upp tidigare på morgonen. Idag vaknade jag vid sju, 9,5 timme efter att jag släckte lampan :sleep: och jag somnade nästan direkt och har inte något minne av att jag varit vaken i natt

Hade inte fjordingar varit så lättfödda hade jag lätt köpt en ny ♥️ det har varit så skönt att inte behöva oroa sig hela sommaren
Jo man får ju vara på sin vakt och ha rätt typ av "bete" till dem....Fattar vad du menar. Sen finns det ju folk som släpper små shetlandsponnyer el andra småponnys på storhästbeten jag aldrig skulle våga ha min fjord på och tycker synd om sig själva när de får fång....Nähä men ha då för fan inte en shettis om du vill ha den på halvblodsbete....!

Jo man får ju vara på sin vakt och ha rätt typ av "bete" till dem....Fattar vad du menar. Sen finns det ju folk som släpper små shetlandsponnyer el andra småponnys på storhästbeten jag aldrig skulle våga ha min fjord på och tycker synd om sig själva när de får fång....Nähä men ha då för fan inte en shettis om du vill ha den på halvblodsbete....!
Har aldrig hittat en stallplats med bete som passar en lättfödd häst :(

Har aldrig hittat en stallplats med bete som passar en lättfödd häst :(
Då är det ju knepigare ju. Hemma hos mamma fick min gamla fångkänsliga gå i de små hagarna vid huset mest och korta stunder i den gigantiska beteshagen. Ett pyssel såklart. Ända tills han fick cushing och INTE fångkänslig och kunde gå hela tiden på bete (!).

Nuvarande har peppar peppar (vågar man ju knappt andas) aldrig haft fång hitills men hon är lymftrög så har koll på henne, hon och hennes kompis brukar få gå i en åretrunt hage så det är tunt, kort gräs hela tiden vilket har varit lagom för henne. Det räckte att jag stripbetade det höga gräset förra sommaren där jag hösten innan stängt av pga alla ekollon, så svällde hon! Nackdelen är ju att hon har lite lätt slitna framtänder av en kort period på slowfeeding o har ett burdust betarsätt och det korta är ju mer påfrestande än högt gräs men då blir hon ju tunna av all vätska och näring så har helst undvikt det. Det har såhär långt fungerat bra med en sådan hage då hon som sagt var är lättfödd. Den andra unghästen jag också provred samtidigt, fjord, lika gammal togs ju bort av fång när de båda var 8 så...Men nu får det vara punkt, fel tråd och forumsdel :angel:.

Tvättmaskin snurrar, braskamin sprakar, frukost intaget, dags för kaffe. Bättre start idag såhär långt; inget jävelskap med telenor som igår, inget dyster deppväder och vi har vatten, positivt :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 357
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 024
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 143
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II