Vad gör vi? Del CCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av sportlov och sitter hemma och rättar, eller ja förmiddagen tog jag ut flex och roade mig istället med att skicka in lok-ansökan på föreningen. 🙄 Har någon skit i kroppen och orkar inte riktigt som jag borde men jag hoppas att det går över snart så att jag orkar med lite långa hundpromenader snart!

Kristallsjukan? Jag brukar dras åt ena sidan när jag har det. Känns precis sådär för mig, som en magnet som drar i mig. En gång skulle jag tvätta håret över badkaret trots det, fick hålla i mig med ena handen hela tiden.
Jag har aldrig känt sådär tidigare men saker kan ju hända bara sådär så, ja, det kan ju vara nåt sånt.
Liknande hände mig när jag vaknade mitt i natten och behövde gå på toa.
Allt lutade och jag fick anstränga mig för att gå rakt mot toadörren.

Vaknade på morgonen helt normal
Jag misstänker att vi blivit bortförda till nåt ufo. :o

*Börjar leta efter inplantat eller chip.*:cool:

Jag orkar banne mig inte mer. Jag är skadad, min häst står på box, mamma håller på och går in i väggen av att hinna sköta allt. Nu har hennes tänder gått sönder IGEN (hon har haft jätteproblem ända sen hon satte in dem med många turer) och nu när jag pratar med henne rullar gammeltanthästen fast.

Får fan räcka snart

Jobbat, långfikat med vän, joggat en kort runda och bäddat ner mig i sängen. Tittar på Chicago PD och sen ska jag börja en ny bok.
IMG_3077.webp

Hemma efter en mycket langre promenad an jag tankt mig. Nar jag kom och gick nerfor gatan, ett och ett halvt kvarter innan jag kunde ta nasta gata och ga hemmat, stannade en bil och en kvinna ville prata med mig (med 4 bilar bakom och alla stod lungt och vantade medan vi pratade:p Jag alskar hur talmodig trafiken ar i Oregon).
Hon berattade att det var 4 stora losa hundar ett par kvarter at det hall jag var pa vag med Emma-Sue och att hon inte sett dem forut och inte visste om de var aggressiva mot andra hundar. Ibland ar villt frammande manniskor helt underbara.

Jag tog alltsa en helt annan vag hem ... Det blev mer an dubbelt sa langt, men min hjartverksamhet holl sig dar den ska vara och Emma-Sue hann komma ihag hur man gar i koppel. Nu sover den lilla (fore detta vita) valpis och jag tar en kopp tea och en tallrik yogurt.

Life is good!

Ledig förmiddag som spenderades med att rensa sonens leksaker. (Herregud vad med grejer.. 😵‍💫)
Sedan jobb på eftermiddagen där jag fick avbryta min lektion hastigt och lustigt då det började lukta bränd el och lysrören började bete sig som besatta. 😬 Förhoppningsvis åtgärdat tills jag är åter på jobbet på torsdag.

Imorgon = ledig onsdag. 🙌🏻

Lackade ur på några av blodiglarna som utnyttjar mamma och flytta hem till henne med ursäkten att de är där för att stötta henne och sedan bara sitter och glor på tv, låter sina småbarn (5 och 7) springa runt och vråla hela kvällarna medan föräldrarna ignorerar dom. Lever på mamma. Vi pratar alltså vuxna människor. Jag skrev ett långt mess till äldsta barnbarnet, hon är 19, går inte i skolan eller gör någonting. Kokar.

Imorgon ska jag ner till Göteborg till min galna släkting för att hjälpa hen med bankid, avsluta abonnemang hos telia och teckna ett nytt hos comviq. Har hört att det är svårt att avsluta abonnemang, desto lättare att teckna ett. Nåja, får först se till att hon har mobilt bankid och sedan gå därifrån.
Förlåt, men är inte din mamma kapabel att hantera det som hon vill? Hon kanske finner tröst i sällskapet? Eller är det något hon vill ha hjälp med? Jag förstår att hon kan vara i kris, men vi hanterar kriser olika.

• Gilla
Reactions: Sel
Sitter i soffan och njuter av lite ensamtid hemma då sambon bestämde sig för att ta en längre kvällspromenad. Han har länge konstaterat att mer motion hade varit bra, och har äntligen fått hjälp att kunna sova bättre, så han har mer energi pga det och orkar ta sig ut mer. Med tanke på att vi bor litet och han jobbar hemifrån 4 dagar i veckan så är det jätteskönt att få en liten paus från varandra ibland. Och den här veckan råkar han ha kontorsdag en dag när jag själv är ledig från jobbet :banana: Bye bye sambo, jag ska försöka hålla mig helt isolerad från omvärlden hela torsdagen för att verkligen få tid ifred.

Hemma efter en mycket langre promenad an jag tankt mig. Nar jag kom och gick nerfor gatan, ett och ett halvt kvarter innan jag kunde ta nasta gata och ga hemmat, stannade en bil och en kvinna ville prata med mig (med 4 bilar bakom och alla stod lungt och vantade medan vi pratade:p Jag alskar hur talmodig trafiken ar i Oregon).
Hon berattade att det var 4 stora losa hundar ett par kvarter at det hall jag var pa vag med Emma-Sue och att hon inte sett dem forut och inte visste om de var aggressiva mot andra hundar. Ibland ar villt frammande manniskor helt underbara.

Jag tog alltsa en helt annan vag hem ... Det blev mer an dubbelt sa langt, men min hjartverksamhet holl sig dar den ska vara och Emma-Sue hann komma ihag hur man gar i koppel. Nu sover den lilla (fore detta vita) valpis och jag tar en kopp tea och en tallrik yogurt.

Life is good!
Ja hundträff där bara en är kopplad kan sluta precis hur som helst så det vill man inte vara med om. Apropå lösa hundar så har jag fått en bekant som har en tjänstehund och när hunden ser mig blir den helt galen, då släpper han den för det är den "tvåbenta tuggleksaken" hunden ser och det blir mycket grovmorr, skulle nån utomstående som inget vet se oss skulle dom tro att jycken försökte äta upp mig. :laugh: Den jycken och jag har haft buskul sen vi träffades första gången, han försökte sno min sockerkaksbit och jag försökte sno hans tass, och då började bråket och sen har vi hållit på och fajtats. :D Han hade en kollega med en gång som inget visste, hon som annars håller låda för sju och knappast går att få tyst på var tyst resten av dan sa han. :rofl:

Förlåt, men är inte din mamma kapabel att hantera det som hon vill? Hon kanske finner tröst i sällskapet? Eller är det något hon vill ha hjälp med? Jag förstår att hon kan vara i kris, men vi hanterar kriser olika.

Just nu behöver hon skyddas. Hon mår så dåligt både psykiskt och fysiskt. Hon är en person som vänder ut och in på sig själv för att hjälpa andra, det har hon alltid varit. Nej, hon finner inte tröst, orkar bara inte säga ifrån och det utnyttjar de. Det är vad hon säger till mig när vi pratar. Hon vill inte att de ska vara kvar och ta energi från henne. Det var min bonuspappa som såg till att de inte bodde där och snyltade. Nu när han är död så flockas gamarna igen.

Om de faktiskt hjälpte och stöttade henne skulle jag inte säga någonting. Men de sitter på sina arslen, tittar på tv, leker med mobilerna och gör absolut ingenting. Och låter som sagt småbarnen springa runt och vråla, och vara uppe hur länge som helst. Det var min lillebror som fick barnbarnen att faktiskt hjälpa till och duka och ta bort efteråt. Sedan lämnade de all smutsig disk för personen som är anställd av mamma och Bob att ta hand om olika grejer i hemmet. Att ställa sig och diska själv är de inte kapabla till tydligen.

Om jag tänker på hur de utnyttjar och har utnyttjat mamma, inte bara nu, så blir jag så arg att jag kunde vara kapabel att fysiskt slänga ut dem och blocka dem från att någonsin kontakta mamma igen. Tack och lov så flyttar hon om en månad till ett mindre hus där alla inte får plats. Ffa då en viss person. Som gör att jag vill leja en lönnmördare (svart humor).

Vilken dryck var surast?
Coca Cola och liknande oavsett om det är sockerfritt eller inte. Loka (inte citron) är snällare än sodastream-bubblor som ligger under gränsen på rekommendation 5,5. Sockerfri saft låg också ganska illa till, särskilt i kombination med kolsyra (som jag älskar :bag:). Så i stort sett allt med citrus och surhetsreglerande tillsatser är "dåligt" i längden och i stora mängder.

Tog ett spinningpass på vägen hem från min jakt på skruvar. Det var skönt!
Sambon var redigt trött efter jobbet i dag, men stod ändå och lagade middag när jag kom hem :heart

Efter middagen fick jag skruvat fast hörnjärnen på fönsterbågen och sedan kunde jag måla den ett varv till :up:

Coca Cola och liknande oavsett om det är sockerfritt eller inte. Loka (inte citron) är snällare än sodastream-bubblor som ligger under gränsen på rekommendation 5,5. Sockerfri saft låg också ganska illa till, särskilt i kombination med kolsyra (som jag älskar :bag:). Så i stort sett allt med citrus och surhetsreglerande tillsatser är "dåligt" i längden och i stora mängder.
Synd... jag som gärna dricker pepsi max och loka citron just.... har precis avslutat en fun light saft med citron :rofl: Loka med smak är väldigt gott och kan tänka mig att man menar att loka naturell är bättre än de med smak. Men det är ju inte den jag dricker förstås :D Eller Ramlösa för den delen, samma sak där antar jag, det är med smak som är surast och godast och den jag dricker :D

Synd... jag som gärna dricker pepsi max och loka citron just.... har precis avslutat en fun light saft med citron :rofl: Loka med smak är väldigt gott och kan tänka mig att man menar att loka naturell är bättre än de med smak. Men det är ju inte den jag dricker förstås :D Eller Ramlösa för den delen, samma sak där antar jag, det är med smak som är surast och godast och den jag dricker :D
Det är alltid så! Det som är godast är värst :rofl:

Funderar på att gå och lägga mig inom en snar framtid i en renbäddad säng. Ska upp 20 i fem imorgon för att hinna med ett tåg till Gbg. Ber bara till gudarna att jag inte fastnar någonstans.

Det är alltid så! Det som är godast är värst :rofl:
Verkligen! Kommer ihåg när jag var yngre. Tandläkaren pratade om att man inte skulle äta en massa gott och dricka en massa läsk och jag hävdade att jag åt och drack sådant rätt normalt, absolut inga mängder (med det menades läsk, kakor och godis) och inte alls speciellt ofta. Jag var sanningsenlig men kände mig alltid utpekad... plötsligt en dag frågade tandläkaren "men dricker du juice, saft eller vatten med citron och liknande i?" Japp, liksom....det tog flera år innan jag visste att det inte var bra för tänderna, för de pratade bara om sockret på den tiden. Nu har jag slutat med juice och saft och dricker kolsyrat vatten, smaksatt, och pepsi, om man nu inte tänker att te och kranvatten är dåligt för tänderna... :D Å andra sidan är mitt favoritte citronte...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
65 326
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret! 99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
79 997
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 316
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
60 052
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka