Vad gör vi? Del CCIX

På väg hem från stallet efter att ha matat hästarna och mockat hagen. Hade tänkt rykta, men hästen såg mer ut som en flodhäst och det kommer att börja regna snart igen så kändes inte direkt lönt när jag ändå inte tänkte rida.

Lackade ur på några av blodiglarna som utnyttjar mamma och flytta hem till henne med ursäkten att de är där för att stötta henne och sedan bara sitter och glor på tv, låter sina småbarn (5 och 7) springa runt och vråla hela kvällarna medan föräldrarna ignorerar dom. Lever på mamma. Vi pratar alltså vuxna människor. Jag skrev ett långt mess till äldsta barnbarnet, hon är 19, går inte i skolan eller gör någonting. Kokar.

Imorgon ska jag ner till Göteborg till min galna släkting för att hjälpa hen med bankid, avsluta abonnemang hos telia och teckna ett nytt hos comviq. Har hört att det är svårt att avsluta abonnemang, desto lättare att teckna ett. Nåja, får först se till att hon har mobilt bankid och sedan gå därifrån.

Igårkväll fick jag ett jättekonstigt ”anfall” och höll på att svimma. Tur så kunde jag gå hem från stallet sakta. Men obehagligt. La mig sen för att sova och sov hela natten. Har idag tagit alla metoder jag lärt mig för att inte hjärnan ska spinna igång och börja berätta skit (tex det var säkert ångest, nu mår du dåligt eller hur ska du nu våga vara bland folk, du kanske får nytt anfall) och jag har lyckats :D
Jag har haft nåt liknande, satt på sängen och kände mig svimfärdig så la mig ner och slocknade. Vaknade efter några timmar och då var jag normal igen.

Det var lite läskigt i morse när jag vaknade då jag höll på att svimma när jag vred på huvudet :crazy: Hade inte ens satt mig upp än så det kändes väldigt konstigt. Det bara tjöt i hela huvudet och började svartna men sen vände det tillbaka innan jag faktiskt svimmade.
Det tog tusen år att ta mig upp ur sängen eftersom jag tog det jävligt lugnt.

Tror jag förstår vad det är, för jag är så stel och har så ont i nacken att det är tokigt. Funderar på om det kan vara det. Har tagit maxdos muskelavslappnande (nu är alla piller slut dock :() och sitter på jobbet. Masserar och stretchar försiktigt med jämna mellanrum. Hoppas det bara var någon tillfällig grej.
Jag har haft nåt liknande, satt på sängen och kände mig svimfärdig så la mig ner och slocknade. Vaknade efter några timmar och då var jag normal igen.
Förra veckan var jag med om nåt konstigt, vaknade kissnödig och satte mig först och när jag reste mig sakta så drogs kroppen åt vänster när jag gick, jag fick stödja mig mot väggarna, det var precis som om väggarna drog mig till sig som en magnet men när jag sen vaknade på morgonen var jag precis som vanligt, skitläskig känsla var det iallafall och gå upprätt eller till höger utan att ha stöd gick inte. Undrar fortfarande vad det var som hände.:confused:

Förra veckan var jag med om nåt konstigt, vaknade kissnödig och satte mig först och när jag reste mig sakta så drogs kroppen åt vänster när jag gick, jag fick stödja mig mot väggarna, det var precis som om väggarna drog mig till sig som en magnet men när jag sen vaknade på morgonen var jag precis som vanligt, skitläskig känsla var det iallafall och gå upprätt eller till höger utan att ha stöd gick inte. Undrar fortfarande vad det var som hände.:confused:
Kristallsjukan? Jag brukar dras åt ena sidan när jag har det. Känns precis sådär för mig, som en magnet som drar i mig. En gång skulle jag tvätta håret över badkaret trots det, fick hålla i mig med ena handen hela tiden.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?