Vad gör vi? Del CCIX

Igårkväll fick jag ett jättekonstigt ”anfall” och höll på att svimma. Tur så kunde jag gå hem från stallet sakta. Men obehagligt. La mig sen för att sova och sov hela natten. Har idag tagit alla metoder jag lärt mig för att inte hjärnan ska spinna igång och börja berätta skit (tex det var säkert ångest, nu mår du dåligt eller hur ska du nu våga vara bland folk, du kanske får nytt anfall) och jag har lyckats :D

Helvete.
Vi skulle ha ett möte på Teams nu på eftermiddagen. Nu sitter de ihop i ett rum typ tio meter härifrån och jag sitter själv på mitt rum.. Varför sa de inte till mig också? Fy fan. Vuxna, om än unga, människor!

Jag orkar inte.
Ja helvete, om det inte stod ett "rum" i inbjudan är det helt oacceptabelt.

Förstår att det är jobbigt. Men antagligen bara människor som är uppe i sitt utan någon tanke alls på att meddela alla eller tänka ett steg till.

Jag har varit chef i många år, men inte de senaste 5 åren. Orkade bl a inte med sånt du skriver om ovan.

Jösses så milt idag och solsken- så pållan min fick nog vårkänslor när jag släppte henne lös på ridbanan 😁. Tänkte att så fort ridbanan är mjuk skulle pållan få lösgaloppera så det fick det bli idag.
Börnade runt i full galopp, blåste ur näsborrarna, bockade rejält flera gånger, ett par bakutsparkar; fullt ös medvetslös och hade buskul 😃😂😍.
Fick sällskap av älsklingen vid kvällsfodringen av pållarna och sen koppla av i soffan till Husdrömmar och medan sambon gottade i ostsmörgås och varm choklad höll jag mig till kvarg, frukt, bär och fröer 👌. Nu sovtajm! 😴

Jösses så milt idag och solsken- så pållan min fick nog vårkänslor när jag släppte henne lös på ridbanan 😁. Tänkte att så fort ridbanan är mjuk skulle pållan få lösgaloppera så det fick det bli idag.
Börnade runt i full galopp, blåste ur näsborrarna, bockade rejält flera gånger, ett par bakutsparkar; fullt ös medvetslös och hade buskul 😃😂😍.
Fick sällskap av älsklingen vid kvällsfodringen av pållarna och sen koppla av i soffan till Husdrömmar och medan sambon gottade i ostsmörgås och varm choklad höll jag mig till kvarg, frukt, bär och fröer 👌. Nu sovtajm! 😴
Tänk dig bock och studs, så började alla våra ridturer för först var det rodeo som gällde, försöka få fason på henne gick inte och dessutom red jag henne alltid "naken" utan nånting, snacka om att bli ett med hästen för så var det och vi hade lika skitkul båda två. :D

Jag sitter ju "barnvakt " åt den här igen och tänker inte ens lägga bilden i en spoiler för hen är så himla söt!
20250225_002658.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 355
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 140
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 072
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka