Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror en bekant till mig blev lite sur på mig nu, han gör allt med 3D-skrivare oavsett om det går tio gånger fortare att yxa till nåt för hand eller med fräsmaskinen och caddningarna tar timmar och ibland dagar, timmar som han sitter stilla istället för att göra nåt han behöver nämligen röra på fläsket istället. Han tjatar på mig att jag ska göra det och det med skrivaren istället för i fräsmaskinen eller för hand så jag ruttnade och sa att jag vill gärna se resultat och ha saker klara samma vecka och gärna samma dag istället för om ett år och då blev han sur och ville inte prata längre. Min skrivare körs inte många timmar per år och då är det specialmaterial till packningar och bussningar som inte finns och caddningen tar en kvart, max en halvtimme så varför lägga ner en massa timmar på nåt som går på en "pisskvart" i min gamla manuella antika fräsmaskin från 60-talets början? Ibland blir jag bara så trött på folk som inget fattar.:meh:

Du skriver ofta att du saknar Skåne, blir nyfiken på varför du flyttade så långt bort? 😊
Jag trivs bättre här, med en natur som jag tycker mer om och ett annat lugn på något vis. Har alltid gillar Nyköping sedan jag var här första gången så det är hemma här. Och 50 mil från familj och släkt kan ha sina baksidor ibland och jag saknar, men generellt mår jag betydligt psykiskt bättre utan dem. Sa som 6 åring när jag såg ur en film som mamma tittade på Stockholm skärgård gissar jag, med skog och hav och sånt, att "där ska jag bo när jag blir stor". Så jag blev hånad och kallad 08 istället för att uppmuntras att se mig om i världen. 50 mil är långt, ibland för långt, men för det mesta är det väldigt skönt med avståndet. Behovet av det fysiska avståndet också. Avståndet till barnen är inte bara negativt. Jag flyttade delvis pga ena, och när han håller på med sina saker och tjatar på mig så märker jag hur skör jag är och tänker "tack gode Gud att jag inte är där fysiskt och hamnar i samma situation som tidigare!", jag flyttade för att jag var deprimerad, för att glaset var överfullt, och jag är inte deprimerad längre, men det är som PTSD när han sätter igång, 50 mils avstånd telefonkontakt är synnerligen otroligt skönt då.

Men jag är född och uppvuxen i Skåne och våren ÄR speciell, den börjar tidigare än i resten av landet, hösten kan vara hela vintern på sina ställen och vintern kan vara 1-2 dagar. Det blev en rejäl omställning till att komma hit och ha vinter till april och minusgrader ända in i maj och poff så var det sommarvärme, jag brukar beskriva det som att det påverkade mig på samma vis andra kan känna av att ställa fram och tillbaka uret. Något jag aldrig hade räknat med när jag flyttade eftersom jag gillar vinter. Bodde i Oxelösund i två år och upplevde inte det så när jag bodde där.

Att sakna Skåne är ju inte konstigt när jag alltid bott där, det är mer lättillgängligt att ta sig någonstans tex än vad det är här. Det var tex till Lund jag åkte när jag behövde tänka och mådde dåligt och ville ha lite ensamtid redan som tonåring. Det har sina fördelar även om jag inte trivs att bo där, vissa nackdelar här som ändå gör att jag trivs att bo här.

Jag trivs bättre här, med en natur som jag tycker mer om och ett annat lugn på något vis. Har alltid gillar Nyköping sedan jag var här första gången så det är hemma här. Och 50 mil från familj och släkt kan ha sina baksidor ibland och jag saknar, men generellt mår jag betydligt psykiskt bättre utan dem. Sa som 6 åring när jag såg ur en film som mamma tittade på Stockholm skärgård gissar jag, med skog och hav och sånt, att "där ska jag bo när jag blir stor". Så jag blev hånad och kallad 08 istället för att uppmuntras att se mig om i världen. 50 mil är långt, ibland för långt, men för det mesta är det väldigt skönt med avståndet. Behovet av det fysiska avståndet också. Avståndet till barnen är inte bara negativt. Jag flyttade delvis pga ena, och när han håller på med sina saker och tjatar på mig så märker jag hur skör jag är och tänker "tack gode Gud att jag inte är där fysiskt och hamnar i samma situation som tidigare!", jag flyttade för att jag var deprimerad, för att glaset var överfullt, och jag är inte deprimerad längre, men det är som PTSD när han sätter igång, 50 mils avstånd telefonkontakt är synnerligen otroligt skönt då.

Men jag är född och uppvuxen i Skåne och våren ÄR speciell, den börjar tidigare än i resten av landet, hösten kan vara hela vintern på sina ställen och vintern kan vara 1-2 dagar. Det blev en rejäl omställning till att komma hit och ha vinter till april och minusgrader ända in i maj och poff så var det sommarvärme, jag brukar beskriva det som att det påverkade mig på samma vis andra kan känna av att ställa fram och tillbaka uret. Något jag aldrig hade räknat med när jag flyttade eftersom jag gillar vinter. Bodde i Oxelösund i två år och upplevde inte det så när jag bodde där.

Att sakna Skåne är ju inte konstigt när jag alltid bott där, det är mer lättillgängligt att ta sig någonstans tex än vad det är här. Det var tex till Lund jag åkte när jag behövde tänka och mådde dåligt och ville ha lite ensamtid redan som tonåring. Det har sina fördelar även om jag inte trivs att bo där, vissa nackdelar här som ändå gör att jag trivs att bo här.
Skönt att läsa att du hittat en livssituation och en plats som fungerar för dig. 😊

Jag saknar Norrland ibland där jag bodde tills jag var 25, men när jag tänker efter lite så är det mest familjen jag saknar. Här nere finns ju allt jag egentligen vill ha i form av kultur och även natur. 😊

Skönt att läsa att du hittat en livssituation och en plats som fungerar för dig. 😊

Jag saknar Norrland ibland där jag bodde tills jag var 25, men när jag tänker efter lite så är det mest familjen jag saknar. Här nere finns ju allt jag egentligen vill ha i form av kultur och även natur. 😊
En bra blandning helt enkelt :) Nyköping är lite mer landet så att säga även om någon gärna försöker kalla det storstad, jag garvade rakt ut :D Det är en småstad med småstadsmentalitet, inget att se ner på, bara vara stolt över tycker jag! :)

Har under dagen träffat bonusdottern med sambo efter att sagt hej då till dem var vi till musikkårens vårkonsert där vi sålde biljetter till kulturskolan vårkonsert vi sålde 5 biljetter varav 3 var till mig. Men konserten är 3 maj. Efter det har jag planerat typ 30 schnitzel och lagt i frysen.

Jag känner ett stort behov av att lära mig väva bildvävar. Har inte råd att gå kurs just nu, kanske kan jag lära mig själv?
Borde väl inte vara så svårt med en vävram och youtube..

Jag är ju, som du vet, från Eskilstuna men städer har aldrig varit "hemma" för mig trots att jag växte upp i ett lugnt villasamhälle utan landsbygden är hemma för mig. Jag tror det berodde på att somrarna spenderades i en sommarstuga vid en bondgård och gångavstånd till en sjö. Några lekkamrater fanns inte där utan det var jag och mamma i veckorna och på fredagen kom farsan, nåt jag inte såg fram mot eftersom han bara retade och tråkade mig, när söndagen kom och han hade åkt infann sig lugnet igen. Jag var mycket på sjön eller i hagen hos kossorna och den opålitliga ledarkossan var min bästis, där jag var där var hon, hon följde mig som en skugga och vi förstod varann precis och det var nog där jag lärde mig djurkommunikation misstänker jag.

Jag flydde Eskilstuna i början av 80-talet, flydde ut på landet och här är jag kvar och här kommer jag att dö, här hör jag hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 505
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 494
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
498
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 474
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka