Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
1 vecka sen min mor åkte till intensiven. Komplikationer efter operation efter det sen.
Vilken vecka! Helt slut. Skakar i hela kroppen hela tiden. Hunden som är gammal och lite dement och orolig har dock klarat det bra, annars hade det bara funnits ett alternativ.
Ingen prognos. Jobbet sköter jag hemifrån med några besök när hunden sover och har fått sin medicin, men det är liksom 10 mil t/r.
sjukhuset 10 mil åt andra hållet.
Ska sköta kontakten med 3 släktingar, projekta allt kring det, sköta hemmet, hästarna, jobba… Bara att stå i och hoppas på det bästa. Min 3e häst borde flyttas men hur jag ska orka rodda i det också…

Idag är planen djuren och städa. Ev sjukhusbesök, ska kolla vad som sker på avdelningen. Annars åker jag imorgon. O imorgon ska jag iväg t äldre släkting.

Jobbdag idag. Känner mig inte så sugen på att lämna huset, men är bara ett par timmar. Borde gå upp snart och kolla vad katten håller på med. Låter som att han är uppe på diskbänken och roar sig...

Hur länge tog det tills eländet läktes?
Har brutit lilltån på höger fot två gånger och vänster fot en gång. Tejpade bara ihop lilltån med den andra tån. Var dum och hoppade inte på kryckor pga "hade inte tid". Ena foten klarade det jättebra och den andra har jag nog fått artros i. Tog väl någon månad innan det slutade göra ont.

Funderar på frukost och om det kommer klarna upp snart. Vill ha min frukost ute men det är för kallt innan solen kommer fram.

Kyligt ute idag.
Hundarna har varit ute för andra gången och nu ska jag sova en stund.
Är helt färdig.
Måndag utvecklingssamtal hela dagen mellan 7-17 .

Hämtat ut och startat upp nya löparklockan. Den är så fin! Tänk att den ska sitta där på vristen 24/7, 365 dagar om året i nästa 6 åren. Undrar hur många PB vi ska göra, hur många lopp vi ska göra, var vi ska åka i världen och vilka fantastiska träningspass vi kommer göra?
Den är så mycket smidigare och lättare jämfört med den andra. Helt utan att tappa hållbarhet! Händer mycket i tekniken på 6 år :angel:
:love:
Vad blev det? :)

Sitter trött i soffan efter en natt på djursjukhuset. Äter lite godis och är glad åt att hunden ändå verkar må så bra som möjligt nu. Samtidigt är jag sjukt besviken på en helt annan grej. Där jag lagt ner otroligt mycket tid och energi på att ordna med en sak som behövde bli gjord, och så får jag nu ungefär ett "Tack för att du ansträngde dig, men du får inte bli sur nu när jag gör om hela grejen". För tydligen hade jag hjälpt till på fel sätt. Trots att resultatet blev skitbra enligt alla förutom en person, som nu då tänker göra om allt. Sedan kommer det garanterat bli sura miner om jag i framtiden inte hjälper till. Jag orkar inte.

Har fixat stallet, köpt lite småsaker på Willys, tvättat och hängt upp tvätten, duschat och sett på sport.
Ska äta lunch nu och fortsätta titta på sport.

På väg mot stan. Varje gång jag ska någonstans nu för tiden så tänker jag att idag kanske är dagen då jag hinner titta i min garderob om jag har något fint, i stället för att ta samma svarta klänning som ligger på stolen och används fem av veckans sju dagar. Idag kanske är dagen jag hinner sätta i linser i stället för att dra på mig glasögonen, och idag är kanske dagen då jag faktiskt hinner sminka mig mer än 3 minuter. Men låt mig då säga.. NO SIR! Idag var inte dagen. Idag heller. Med andra ord, mot stan, precis så som jag brukar se ut! Inte så anskrämligt det heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 539
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 518
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
551
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 515
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka