Dammsugare

grodan21

Trådstartare
Inser att jag måste köpa mig en "vanlig" dammsugare, då jag bor i en etta känns det inte värt att köpa en ny robot, då min gått sönder :cry:

Vad ska en tänka på vid köp av dammsugare? Vill ha en tyst, som nästan städar av sig själv :angel1:

Jag har också en Dyson men har inte riktigt vant mig. Man måste tömma den ofta, iaf om man har mycket hår på golvet. Att tömma är lite meckigt, plus att filtren ska sköljas och lufttorkas ca en gång/månad (har inte gjort det än så vet inte hur meckigt det är men verkar krångligt.
Fördelen är att det är lätt att ta fram den snabbt och ta dammtussar där man ser.
Nackdelen är att om man kör på max så räcker batteriet bara 12 minuter (enligt undersökning i nån tidning). Iofs är det skönt att slippa dammsuga hela lägenheten på en gång … :D
Golvmunstycket är rätt klumpigt och högre än på vanliga dammsugare.

Jag gillar min Dyson. Det är en skaftdammsugare men det är numera kanske lika vanligt som sådan man drar omkring.

Jag har också en Dyson men har inte riktigt vant mig. Man måste tömma den ofta, iaf om man har mycket hår på golvet. Att tömma är lite meckigt, plus att filtren ska sköljas och lufttorkas ca en gång/månad (har inte gjort det än så vet inte hur meckigt det är men verkar krångligt.
Fördelen är att det är lätt att ta fram den snabbt och ta dammtussar där man ser.
Nackdelen är att om man kör på max så räcker batteriet bara 12 minuter (enligt undersökning i nån tidning). Iofs är det skönt att slippa dammsuga hela lägenheten på en gång … :D
Hade en Dyson förut, vet inte om jag är beredd på att betala 10 tkr för en dammsugare, då hade den behövt städa av sig självt

Jag har haft min Dyson i minst 7 år och har tvättat filtrena en gång typ. 🙄😂 Den är superenkel att tömma och det är så skönt att inte behöva köpa dammsugarpåsar! 😍

Jag har haft min Dyson i minst 7 år och har tvättat filtrena en gång typ. 🙄😂 Den är superenkel att tömma och det är så skönt att inte behöva köpa dammsugarpåsar! 😍
Ja, min är över tio år gammal och det var ett bra tag sedan jag tvättade filtren. Så skönt med en vettig påslös dammsugare som är lätt att tömma och som inte behöver tömmas stup i kvarten, ens med två hundar. Men det är en vanlig golvdammsugare med sladd

Den jag är van vid klarade att dammsuga 80 kvm på en laddning utan problem

Jag har en Miele, klassisk modell på hjul och med slang. Har fungerat bra för mig, har lång sladd, så kunde utan problem dammsuga hela min gamla lägenhet utan att behöva pausa för att byta uttag. Tystare än den förra jag hade, men har ingen aning om den är tyst nog, och har inte försökt mig på skaftdammsugare, så kan inte uttala mig om Dyson är något att ha, eller bara skräp. ;):angel:

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: Ponylove
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
339
Senast: Happimess
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 715
Senast: Bison
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10