Jag har massa uppladdningsbara AA och AAA (från Ikea), så jag väljer helst ljus som funkar med något av dem.

Kan ju vara värt att fundera på vilket "system" man har mest nytta av om man ändå är i läge att köpa både ljus och batteriladdare.
Det är ju en jättebra tanke! Gillar de uppladdningsbara ljusen men uppladdningsbara batterier är också en lösning
 
Jag kote mina efter att jag sag sonen stracka sig over lagan efter nagot baken ett ljus han hade hemma. Jag riktigt hajade till for det sag verkligen ut som ett tant ljus, men da han ar en "computer engineer" och har mycket lustigt sa forstod jag och fragade honom om det. Jag hade bara sett konstgjorda ljus som ser ut som konstgjorda ljus innan, men de som "flicker" ser verkligen riktiga ut.
 
Jag kote mina efter att jag sag sonen stracka sig over lagan efter nagot baken ett ljus han hade hemma. Jag riktigt hajade till for det sag verkligen ut som ett tant ljus, men da han ar en "computer engineer" och har mycket lustigt sa forstod jag och fragade honom om det. Jag hade bara sett konstgjorda ljus som ser ut som konstgjorda ljus innan, men de som "flicker" ser verkligen riktiga ut.

Ljuset i länken jag la in har också "flicker", det är jättefint.
 
Jag började med fejkljus sedan jag läst om alla gifter som vanliga ljus släpper ut - doftljus inte minst. Men sen insåg jag att det blir ett himla bytande av batterier i dessa små fejkljus. Och det känns inte helt bra heller, batterier är väl inte världsbäst för miljön heller. Jag fyllde små burkar med mängder av batterier hela tiden.

Så nu kör jag med några fejkljus, på "utsatta" ställen men i övrigt ljus av äkta 100% stearin, som inte släpper ut farligheter i min rumsluft.

Inget svar på frågan, men ändå.

Laddningsbara batterier?
 
Jag hamnade på jysk, där fanns dessa med timer, 60 kr för 2. Jag började med åtta för att testa, och är nöjd så här långt! 2 AAA-batterier
1000010520.webp
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: cassiopeja
·
Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
13 939
Senast: Stereo
·
Äldre O allvetande Buke, jag behöver hjälp! Imorgon ska jag hämta en ny valp, döpt till Ale (hela kullen har öl-namn). Jag tänkte överraska...
Svar
12
· Visningar
2 060
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp