Dammsugare

Jag har en etta. Och var en robot, en Dyson skaftdammsugare och en Philips sladd-dammsugare

Skulle jag välja bara en skulle jag välja min Dyson. Skulle aldrig orka dra fram "stora" dammsugaren lika ofta som jag använder skaftdammsugaren.

Så även jag röstar på en Dyson. Jag har en V11 jag köpte för några år sedan och som då kostade ca 5000 kr. Ett av mina bästa köp ever.

Edit. Man kan köpa en pirat-grej och sätta på så man inte behöver hålla in knappen..

Det var inte jag som dammsög :o men även medium nivån klarade vi oss bra på, det var mer katthår i soffan som behövde max

Max behövs i princip bara på mattor vill jag påstå. Vanligt grus och päls räcker lägsta nivån bra till, även om vi främst kör på medium.

Håller med ovan om att det är störigt att man måste hålla in knappen på Dyson. Annars nöjd med vår.
Min Dyson har bara Max och Min. Medium finns inte.

Jag tycker Electrolux har bra dammsugare. Har haft min ultra silencer i evigheter och den funkar lika bra fortfarande😊

Instämmer! Har haft min Ultra silencer i ett gäng år (och använder den flitigt, några år jobbade den varje dag - den har fått hjälpa mig genom perioder med klädesmal i förra lägenheten.. Klädesmal och liknande ohyra är f.ö. anledningen till att jag vill ha just en "vanlig" dammsugare med påse.) och den gör jobbet klockrent, med katthår och allt. Skulle min gå sönder nu så skulle jag köpa en ny i samma serie!

Inser att jag måste köpa mig en "vanlig" dammsugare, då jag bor i en etta känns det inte värt att köpa en ny robot, då min gått sönder :cry:

Vad ska en tänka på vid köp av dammsugare? Vill ha en tyst, som nästan städar av sig själv :angel1:

Eftersom en robot och en bra vanlig kostar samma ungefär hade jag köpt robot om inte dammsugning är en hobby.

Sämsta dammsugaren jag haft var en robot. Den dammsög bra och så men vilket skit att tömma och rengöra VARJE dag! Det ryms ju ingenting i den lilla behållaren och den fastnade alltid på jobbiga ställen typ under sängen osv. Inte slutade den pipa när den hade fastnat heller. 🤯

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: Ponylove
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
339
Senast: Happimess
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 716
Senast: Bison
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka