Vad gör vi? Del CCIX

Så trött men uppstressad. Släkting försökte ringa mig tidigare ikväll men hen svarar inte när jag ringer tillbaka och jag får panik att något hänt med hens mobil. Allt blir bara fel. Har inte ens hunnit ringa min mamma för att kolla hur det gick hos läkaren idag.

Det är bara onsdag, men haft några halvtuffa dagar. Det positiva med det har ändå varit att jag kunnat lösa saker och det har känts bättre och det gör mig faktiskt väldigt väldigt väldigt glad! Natten till måndag ingen sömn alls, jag hade vanligtvis gått till jobbet ändå, sömnbrist är ingen anledning att inte gå till jobbet, då skulle jag vara hemma ofta av den anledningen också. Men jag har börjat och ska jobba hemma 4 dagar och på plats 1 dag i veckan som anpassning en tid för att försöka få ordning på migrän och epilepsi i och med att det inte riktigt fungerar med medicinjusteringar utan biverkningar som påverkar mig för negativt. Så jag kunde istället ta det lugnt innan jag jobbade, behövde inte stressa på morgonen med hundar, frukost, dusch, kläder, buss osv, satte mig och jobbade och sedan på fikrasten satte jag alarmet och slumrade i sängen den stunden istället. Orkade sedan fortsätta jobba som jag skulle. Vilade en stund på eftermiddagen bara och tog det väldigt lugnt i övrigt med hundpromenader, musik och göra så lite som möjligt. Hade jag gjort som jag brukar hade jag fått anfall istället, ganska säker på det.

Natten till i går vaknade jag med ordentlig huvudvärk och jag funderade på om det var migrän på gång, tog medicin och lyckades slumra och sedan somna. Vaknade med "bara" huvudvärk och tog igen en lugn morgon, kunde jobba och det blev inte migrän.

I dag jobbade jag på plats och började med att försova mig, sedan stressa med allt jag skulle göra, sedan hann jag ändå inte med bussen, tog en buss 10 minuter senare, fullproppad med skräniga tonåringar som gjorde den sen så att jag missade anslutningen och istället som tänkt komma 10 minuter (eller precis prick jag började) så kom jag en kvart sen, har flex så inte så farligt, men stressigt... Sedan möte en halvtimme senare på en timme och sedan möte efter ytterligare en timme efter det på 2 timmar och ett möte därefter på en halvtimme. Samlade på mig 2 timmar på min flex i dag ändå, men huvudvärk som har suttit i sedan lunch trots värktabletter. Lång dag som inte skulle vara så lång, men det var viktiga saker vi gick igenom, välbehövligt, tex arbetsmiljön.

Skönt att komma hem och släpa fötterna efter mig när jag gick ut med hundarna, det är inte bara jag som gillar plusgraderna verkar det som, även de verkar gilla att komma ut och röra på sig utan att halka osv. Verkar vara mycket att lukta på och spåra just nu, så skönt när energin inte är hög hos matte.

Har som sagt fortfarande rejäl huvudvärk, men jag har inte fått några epilepsianfall denna veckan och migränen kunde jag häva när den "knackade på dörren" innan den "bröt sig in", och bara det ger mig en helt annan känsla av lugn och kontroll, inte alls samma stress i kroppen. Nu hoppas jag att det blir bättre och håller i sig bara!

I morgon däremot, ska jag till tandläkaren efter jobbet, och undersöka med röntgen och laga en av mina trasiga tänder... det ser jag INTE fram emot. Fast värst är väl ändå kostnaden, fy fan!!!!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 368
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 031
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 153
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 080
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka