Stigbyglar från kwik-out

Jag hade för några år sedan. Jag trillade av flera gånger och de löste ut snabbt och utan att jag fastnade. Dock tyckte jag att de var ganska hala då de hade en metalliskt runt hela fotplattan, men det kanske finns andra modeller nu.

Hade förr, löste ut lätt. En gång ramlade jag av pga att de löste ut 😅 Hästen tvärnitade och kastade sig runt, jag åkte framåt vid stoppet och lyckades väl trycka emot stigbygeln på precis rätt sätt - så den öppnade sig och jag åkte av

Jag hade också såna förut, köpte när de kom. Men jag gillade dem inte då de var så halkiga och stumma så jag sålde dem efter att de legat och samlat damm några år.
Vet inte hur de är nu för tiden.

Liknande trådar

Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
732
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
546
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är det någon som har selen Drive out Duo Plus? Är ni nöjda? För- och nackdelar? Ska mäta lite i helgen och kanske klicka hem en sådan...
Svar
0
· Visningar
334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka