Mellanmål

Wasa knäckebröd, såna med fyllning.
Olika former av bars.
Sen är jag väldigt förtjust i pro puds milkshakes som inte behöver kyl förrän de öppnats.

Jag gillar de där dadlarna med "smak". Typ chokladboll är helt suverän! Inte enbart men som komplement kanske. En burk med mandlar, cashew och tranbär har jag också i perioder. Banan och äpple tycker jag är ok att bära med sig. Ibland har jag sådana små ostar, de röda runda eller typ galna kon.

Jag tänker att det kanske inte blir så bra att ha den framme utan kyl i 9 timmar
Tror varken smör eller ost har problem med det. I alla fall definitivt inte smöret (när jag var liten hade vi alltid smör i skafferiet på landet (ingen kyl). Och Fransmännen sägs ju förvara ost i rumstemperatur. Alltså om man faktiskt har just smör (bregott) och ost, inte ngt som kanske inte är smör och ost men heter typ det. (så det är alltid min go to när det gäller medhavda mackor utan kyl, men jag har testat oftast typ 5-8 timmar)

Pannkakor med sylt eller socker håller absolut runt 5 timmar också i alla fall. Min matsäck när jag var liten.

(Dvs absolut ost, inte skinka eller korv!)

Tror varken smör eller ost har problem med det. I alla fall definitivt inte smöret (när jag var liten hade vi alltid smör i skafferiet på landet (ingen kyl). Och Fransmännen sägs ju förvara ost i rumstemperatur. Alltså om man faktiskt har just smör (bregott) och ost, inte ngt som kanske inte är smör och ost men heter typ det. (så det är alltid min go to när det gäller medhavda mackor utan kyl, men jag har testat oftast typ 5-8 timmar)

Pannkakor med sylt eller socker håller absolut runt 5 timmar också i alla fall. Min matsäck när jag var liten.

(Dvs absolut ost, inte skinka eller korv!)
Ost brukar bli träligt om det är utanför kylen anser jag.

Propuds milkshakes, eller proteinbars. Vet inte hur rolig babybel ost är efter 9 timmar i en väska, men i affären ligger dom inte alltid i kyl har jag sett.

Liknande trådar

Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 079
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
358
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Jag har slut på idéer. Grötpinnar och plättar i all ära, men det börjar kännas tjatigt. Mixad frukt med smörgåsrån likaså. Tips på... 2
Svar
26
· Visningar
1 225
Senast: et_flickan
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
328
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Vaccination mot leptospiros
  • Uppdateringstråd 31