Mellanmål till bebis

Miniomeletter i muffinsformar och matmuffins är smidigt, och kan fyllas med i princip vad som helst. Mina favoriter är spenat/feta, soltorkad tomat/ost/skinka, stekt paprika och rödlök med feta och ”pizza” (tomatsås, ost, ev skinka).

En frukt + en bytta med något annat är väl knappast femtioelva burkar 😄

Tydligare TS hade nog besparat dig många onödiga tips :up:
Ok, jag startar en ny tråd då eller?
Frukten måste också ligga i nånting för att inte bli mosad. Och som jag skrivit i tråden blir han inte nöjd med bara frukt, och då måste jag ha med ytterligare grejer att äta. Plus allt annat som ska med. Det blir rätt många grejer att släpa på. Skönt att det inte är ett bekymmer för dig, jag har begränsad plats i min väska.

Miniomeletter i muffinsformar och matmuffins är smidigt, och kan fyllas med i princip vad som helst. Mina favoriter är spenat/feta, soltorkad tomat/ost/skinka, stekt paprika och rödlök med feta och ”pizza” (tomatsås, ost, ev skinka).
Smart med omelett i muffinsform. Ska testa! Låter ju som något jag själv skulle kunna äta också.

Smörgåsrån med hummus
Muffins, matigare med ost/skinka/grönsaker/svamp/örter, eller med frukt, tex banan/bär/kanel m äpple/kakao/saffran etc
Tunnbröd med fyllning tex leverpastej, ost, hummus
Omelett med ost och pesto. (Jag gör i micron i en glasform, ägg, lite mjölk eller grädde, olja och ev smaksättning, klart på 1,5 minut). Matigare med potatis,
Jag har ingen micro längre, den dog. Men det går ju steka också. Tunnbröd var länge sen, det är ju gott! Får bli en tur till affären.

Jag vill ha sånt som går att göra i ordning i förväg, hemma är det inget problem att göra en macka eller så (även om det inte är det roligaste)

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt... 2
Svar
32
· Visningar
4 404
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31