Mellanmål

Jag brukar ha med mig kvarg (eller om man föredrar yoghurt eller annat liknande) med frysta bär över. Då håller sig kvargen hela dagen och bären är tinade lagom tills det är dags att äta 😊
Jag tror inte det är aktuellt att krångla med sånt på morgonen. Det bästa är sånt som är fixat och klarar sig utan kyl.

Jag brukar ha med mig kvarg (eller om man föredrar yoghurt eller annat liknande) med frysta bär över. Då håller sig kvargen hela dagen och bären är tinade lagom tills det är dags att äta 😊
Bra idé. Faktiskt om vi är på utflykt händer det att vi fryser in alla mackorna kvällen innan. Så är de precis lagom svala när man kommer fram. Gäller att inte ha fler än två tillsammans för att de ska vara tinade dock :)

Det har jag gjort med köttpiroger med, ta direkt ur frysen och låta tina under dagen. Men jag tror att mer än 5 timmar är att riskera ngt med dem.

stekt ägg är ett smörgåspålägg som håller bra utan kyl och är okletigt att förvara.

En påse mandlar är bra att ha liggande i väskan som reserv för de dagar man behöver lite extra.

Jag tror inte det är aktuellt att krångla med sånt på morgonen. Det bästa är sånt som är fixat och klarar sig utan kyl.
Inte särskilt krångligt. Tar typ en halv minut att hälla frysta bär över kvarg/yoghurt som du redan satt färdigt i en burk kvällen innan.
Eller gör klart allt kvällen innan och förvara burken i frysen 😊

Inte särskilt krångligt. Tar typ en halv minut att hälla frysta bär över kvarg/yoghurt som du redan satt färdigt i en burk kvällen innan.
Eller gör klart allt kvällen innan och förvara burken i frysen 😊
Kanske inte men nu var jag intresserad av nånting som är fixat och klart jag har fått några tips vi skall testa det.

banan med nötsmör och lite mörk choklad, bananbröd, sån färdig gröt som man bara häller varmt vatten på.

Om du kan låta saker stå i en kylväska läggar jag till: Chiapudding med nötter å bär/frukt, babybel/annan ost, hummus/ guacamole med grönsaksstavar, kokt ägg med keso och skinka, keso med äppelbitar och solrosfrön, pizzasnurror

Liknande trådar

Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 080
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
358
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Jag har slut på idéer. Grötpinnar och plättar i all ära, men det börjar kännas tjatigt. Mixad frukt med smörgåsrån likaså. Tips på... 2
Svar
26
· Visningar
1 225
Senast: et_flickan
·
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
329
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka