Alltså detta med mellanmål.. (och delvis frukost)

Så det är med andra ord intressant att jag ska äta 6 gånger om dagen för att må bra? Och att jag ska ta epilepsimedicin för att må bra?

Visste inte att man kan se det som "intressant" och uttrycka det som du, om värt besväret och tid och energi-man gör ju det för att må bra.
Det finns massor med saker som folk skulle må bättre av som de ändå väljer att inte göra på grund av olika anledningar. Så ja, jag tycker det är intressant vilka motivationsfaktorer människor har i livet kring val de gör och vad de lägger tid på. Kan vi släppa det nu?

Här är två varianter på ostkaka:
Saffransostkaka med marscapone
Ostkaka med mandel

Marscaponen går helt ok att byta ut mot annan färskost.

Pannkakor brukar jag göra en stor batch av och frysa in, gör man dem i lagom storlek för brödrost eller airfryer så går det på två minuter att ha ätfärdiga sen.

"Sylt" gör jag av frusna bär som får koka ihop lite med kryddor (kardemumma och lite stjärnanis är väldigt gott med hallon/blåbär), sötströ vid behov, och lite maizenaredning. Tar max 5 minuter att göra, och håller minst en vecka i kylen.
Provade receptet på saffransostkakan odag men utan saffran. Den blev mycket bättre än det andra receptet tyckte jag 😀.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka