Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
<snip>
Riktigt rusk höstväder. Sådär mörkgrått så det aldrig blir ljust.

Jag minns med fasa hur deprimerande Stockholm ar den har tiden pa aret. Har ser vi i alla fall solen nagon stund pa dagen aven om det regnar fran och till.

Emma-Sue ligger pa en hundsang bakom mig och tuggar pa ett paron till frukost. Klockan ar 7:49 och jag har inte plockat upp alla paron annu, det har ser atminstone inte ut att vara ruttet, sa det far inga i "lillan's" frukost. :p Jag ar nog helt vaken snart ... tror jag.
 
Provet förra fredagen med den inte bästa uppladdningen gick ju lite sådär; missade ju att skriva ett antal saker meeeen får ge mig en klapp på axeln för att jag fick högsta betyg på alla beräkning jag gjorde inom logistikanalysen 😃. Nu är logistik 2 avklarad och första inlämningsuppgiften I marknadsföring är gjord 👍.
 
Jag sitter och kontemplerar vad jag ska gora under dagen. I gar stadades ett skap med trojor (och en del viktiga grejor som det ar mycket oklart varfor de skulle bo dar :cautious:) I dag ska jag ge mig i kast med min (walk in) garderob. :nailbiting: Forst ska jag tvatta "provlappen" jag stickade i gar, och en tur till Walmart for att kopa en skurhink blir det ocksa, Jag vill ha en gammaldags dar man kan vrida ur moppen. Emma-Sue far nog folja med ... eller kanske Tate som ar lite "out of sorts" och tycket att jag lagger aldeles for mycket tid pa Emma-Sue. (suck!)
Jag ska ocksa stada sybordet och borja (klippa ut i alla fall) sy madrass overdrag till Emma-Sue's sang ("puppy pen" bredvid min sang).

Och det finns mer pa listan, men hinner jag inte sa har vi 4 och en halv dag ledigt nasta vecka sa det ar bara att fortsatta att beta av da.:D
 
Ligger trött och maklig på soffan... :) Vi åkte ju från Öland i förmiddags efter en härlig frukostbuffé (hotellets bästa mål för övrigt). Jag körde. Sedan hem och få ut hästarna, gå en promenad...och sedan blev jag TRÖTT :D ! Det hör väl till saken att hotellrummet var gräsligt varmt trots öppet fönster, och sömnen har varit lite sisådär. Tror att jag kommer att sova gott i min egen säng i natt :) !!
 
Har början till ett köttgryta står och puttrar, den är dock inte till idag utan till senare i veckan när det behöver gå lite fortare att laga mat, att ha en färdig bas gör stor skillnad.

Vi ska äta potatisgratäng och kött lite senare istället när någon engelsk fotboll är slut. :)
 
Solen visade sig här på em och det var 14 grader varmt :up: Vovvarna och jag var ute med höstens evighetsgöra - kratta och köra bort löv...
Fast som avbrott så klädde vi av den stora julbocken förra årets kläder, dom var ganska "ur mode" om man säger så :p
 
Har början till ett köttgryta står och puttrar, den är dock inte till idag utan till senare i veckan när det behöver gå lite fortare att laga mat, att ha en färdig bas gör stor skillnad.

Vi ska äta potatisgratäng och kött lite senare istället när någon engelsk fotboll är slut. :)

Tack for paminnelsen. Dags att gora en stor kott/veggie gryta igen som racker till flera av veckan's dagar. Jag har redan tankt mig flera sorters soppa pa samma tema langre fram. :D Det ar sa himla skont nar man bara behover ta fram och varma (och kanske byta "tillbehor" potatis, ris, veggies, whatnots) och middagen ar klar.

Just nu ligger dimman tat men det lar bli 20*C med spridda skurar i dag ... och jag sitter har och prokrastinerar att ga ut i garaget och stiga upp pa min "step maskin" innan dush och gora sig i ordning.
 
Just ja. När vi skulle åka tidigare så var bakhjulet platt. Skitkul. Hoppades på ventilpaj, det var det såklart inte. Det visade sig, när jag hissat upp bilen och plockat av däcket, att det sitter en skruvjävel i däcket! :rage:
Bytte såklart däck men surar ändå. Vet inte om det är lönt att lämna in och få det lagat eller om jag ska köpa nytt däck.
Blörk! :meh:

Sonen tyckte dock att ”WOW mamma jag du är DUKTIG dom kan byta däcket!” Och hjälpte mycket stolt till. Så det är ju fint iaf. 😁❤️
Och nu stör jag mig på hur ofta autocorrect byter ut ord i det jag skriver! 😩
 
I min bommullspyjamas
 

Bifogade filer

  • 1000000931.webp
    1000000931.webp
    575,3 KB · Visningar: 23
Just ja. När vi skulle åka tidigare så var bakhjulet platt. Skitkul. Hoppades på ventilpaj, det var det såklart inte. Det visade sig, när jag hissat upp bilen och plockat av däcket, att det sitter en skruvjävel i däcket! :rage:
Bytte såklart däck men surar ändå. Vet inte om det är lönt att lämna in och få det lagat eller om jag ska köpa nytt däck.
Blörk! :meh:

Sonen tyckte dock att ”WOW mamma jag du är DUKTIG dom kan byta däcket!” Och hjälpte mycket stolt till. Så det är ju fint iaf. 😁❤️
Är det bara en skruv som gått genom däcket så lagar man, iallafall i min värld, det finns pluggar som ser ut som en liten svamp, man filar upp hålet lite så det blir rent, tar en plugg sim har en metalltråd på toppen, kletar in den med solution och likadant i det rengjorda däcket, sticker igenom metalltråden inifrån och drar pluggen på plats, väntar tills solutionen härdat och klipper av pluggöverskottet. Klart!:up: Sen är det bara att återmontera däcket på fälgen, pumpa och balansera.
 
Är det bara en skruv som gått genom däcket så lagar man, iallafall i min värld, det finns pluggar som ser ut som en liten svamp, man filar upp hålet lite så det blir rent, tar en plugg sim har en metalltråd på toppen, kletar in den med solution och likadant i det rengjorda däcket, sticker igenom metalltråden inifrån och drar pluggen på plats, väntar tills solutionen härdat och klipper av pluggöverskottet. Klart!:up: Sen är det bara att återmontera däcket på fälgen, pumpa och balansera.
Det beror väl på skicket på däcket?
 
Slängt in kläderna i tvättmaskinen och ställt timer på klockan så jag hinner hänga upp dem så de är torra i morgon. Tog inget ombyte med mig, men har köpt ett par nya byxor och trosor att ha när jag åker in till stora staden i morgon för att sätta sprätt på en del av friskvårdsbidraget.

Insett att jag måste hit igen för att hämta det sista så stressen har lagt sig. I morgon ska jag plocka alla päron från min Elsa och ett par lådor Ingrid Marie, Gravensteiner och Aroma. :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 843
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 868
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp