athena_arabians
Trådstartare
Testar mitt tålamod på dom sista 4 enstavsbitarna på hallgolvet, jag vill just nu bara ta fram kapen o jämna elementrören längs med golvet...............
Ett litet tips från coachen... gör inte det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testar mitt tålamod på dom sista 4 enstavsbitarna på hallgolvet, jag vill just nu bara ta fram kapen o jämna elementrören längs med golvet...............
Nä, så jag tar med hundarna o går en vända o prövar igen om en stund.Ett litet tips från coachen... gör inte det
<snip>
Riktigt rusk höstväder. Sådär mörkgrått så det aldrig blir ljust.
Ja det är tankenSjälvklart kan du det, men då borde du kolla upp den på VC också tänker jag. För du har väl haft problem ett tag?
Har början till ett köttgryta står och puttrar, den är dock inte till idag utan till senare i veckan när det behöver gå lite fortare att laga mat, att ha en färdig bas gör stor skillnad.
Vi ska äta potatisgratäng och kött lite senare istället när någon engelsk fotboll är slut.
Och nu stör jag mig på hur ofta autocorrect byter ut ord i det jag skriver!Just ja. När vi skulle åka tidigare så var bakhjulet platt. Skitkul. Hoppades på ventilpaj, det var det såklart inte. Det visade sig, när jag hissat upp bilen och plockat av däcket, att det sitter en skruvjävel i däcket!
Bytte såklart däck men surar ändå. Vet inte om det är lönt att lämna in och få det lagat eller om jag ska köpa nytt däck.
Blörk!
Sonen tyckte dock att ”WOW mamma jag du är DUKTIG dom kan byta däcket!” Och hjälpte mycket stolt till. Så det är ju fint iaf.
Fel tråd ?Och nu stör jag mig på hur ofta autocorrect byter ut ord i det jag skriver!
Är det bara en skruv som gått genom däcket så lagar man, iallafall i min värld, det finns pluggar som ser ut som en liten svamp, man filar upp hålet lite så det blir rent, tar en plugg sim har en metalltråd på toppen, kletar in den med solution och likadant i det rengjorda däcket, sticker igenom metalltråden inifrån och drar pluggen på plats, väntar tills solutionen härdat och klipper av pluggöverskottet. Klart! Sen är det bara att återmontera däcket på fälgen, pumpa och balansera.Just ja. När vi skulle åka tidigare så var bakhjulet platt. Skitkul. Hoppades på ventilpaj, det var det såklart inte. Det visade sig, när jag hissat upp bilen och plockat av däcket, att det sitter en skruvjävel i däcket!
Bytte såklart däck men surar ändå. Vet inte om det är lönt att lämna in och få det lagat eller om jag ska köpa nytt däck.
Blörk!
Sonen tyckte dock att ”WOW mamma jag du är DUKTIG dom kan byta däcket!” Och hjälpte mycket stolt till. Så det är ju fint iaf.
Det beror väl på skicket på däcket?Är det bara en skruv som gått genom däcket så lagar man, iallafall i min värld, det finns pluggar som ser ut som en liten svamp, man filar upp hålet lite så det blir rent, tar en plugg sim har en metalltråd på toppen, kletar in den med solution och likadant i det rengjorda däcket, sticker igenom metalltråden inifrån och drar pluggen på plats, väntar tills solutionen härdat och klipper av pluggöverskottet. Klart! Sen är det bara att återmontera däcket på fälgen, pumpa och balansera.