Jag känner mig nästan lite stolt över att ha läst ikapp tråden och inte hamnat mer än några sidor efter på över en hel vecka
I övrigt så har vi idag haft första helt lugna dagen utan planer på jag-vet-inte-hur-länge. Så skönt! Allt annat har liksom gått i ett det senaste. Så förutom en "snabb" (ca 2h) tur till apoteket för att köpa en sak och sen ICA för bregott har vi bara tagit det lugnt. Hemma hade samma ärende tagit max 20 min, så vi kunde iaf konstatera att vi är bortskämda med att ha 4 min till ICA Maxi och apotek som är öppet 7-22 varje dag
Det finns dock ett apotek på närmsta orten också, men det är stängt lör-sön och dagens apoteksärende visste vi inte igår pga allmänt kaos just nu, så det blev en dryg (och dyr…) läxa kan man säga…
Men när vi ändå var på apoteket passade jag på att köpa Emlaplåster. Så nu är jag redo inför måndag och vi slipper stanna på ICA Maxi imorgon när vi är trötta efter resan och bara vill hem
Förutom turen till apoteket och ICA har vi hunnit med ett morgondopp i sjön (jag kände mig ungefär såhär
, så jag badade inte men de som ville gjorde det) och en kort och långsam promenad i området. Det går inte så snabbt när den ena har en kropp som typ gått i strejk (jag) och den andra har ett brutet ben och pga det går på kryckor (mamma)
Dagen avslutades med grillning och senare bad i bubbelpoolen och äta tårta/brownie (de två sista sakerna skedde dock inte samtidigt
)
Nu borde jag sova för länge sen, men pga tusen olika anledningar har apoteket inte lyckats få min medicin levererad. Så nu är jag utan medicin sen några dagar tillbaka och lär vara det i minst en vecka till (eftersom det är ett licensläkemedel är det ingen idé att gå till något annat apotek heller). Jag som bara vill sova