Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig nästan lite stolt över att ha läst ikapp tråden och inte hamnat mer än några sidor efter på över en hel vecka :D

I övrigt så har vi idag haft första helt lugna dagen utan planer på jag-vet-inte-hur-länge. Så skönt! Allt annat har liksom gått i ett det senaste. Så förutom en "snabb" (ca 2h) tur till apoteket för att köpa en sak och sen ICA för bregott har vi bara tagit det lugnt. Hemma hade samma ärende tagit max 20 min, så vi kunde iaf konstatera att vi är bortskämda med att ha 4 min till ICA Maxi och apotek som är öppet 7-22 varje dag 😅
Det finns dock ett apotek på närmsta orten också, men det är stängt lör-sön och dagens apoteksärende visste vi inte igår pga allmänt kaos just nu, så det blev en dryg (och dyr…) läxa kan man säga…

Men när vi ändå var på apoteket passade jag på att köpa Emlaplåster. Så nu är jag redo inför måndag och vi slipper stanna på ICA Maxi imorgon när vi är trötta efter resan och bara vill hem :)

Förutom turen till apoteket och ICA har vi hunnit med ett morgondopp i sjön (jag kände mig ungefär såhär 🥶, så jag badade inte men de som ville gjorde det) och en kort och långsam promenad i området. Det går inte så snabbt när den ena har en kropp som typ gått i strejk (jag) och den andra har ett brutet ben och pga det går på kryckor (mamma) 😅

Dagen avslutades med grillning och senare bad i bubbelpoolen och äta tårta/brownie (de två sista sakerna skedde dock inte samtidigt :D) :love:

Nu borde jag sova för länge sen, men pga tusen olika anledningar har apoteket inte lyckats få min medicin levererad. Så nu är jag utan medicin sen några dagar tillbaka och lär vara det i minst en vecka till (eftersom det är ett licensläkemedel är det ingen idé att gå till något annat apotek heller). Jag som bara vill sova 💤💤💤
Vi får så mycket kommentarer om räven du virkade till oss! Du borde ha ett gäng olika djur dom du tillverkar och säljer :heart
 
Har avslutat ett långt samtal med kundtjänst (frågade också ut henom om villkoren i allrisk och bortaskydd, dels pga ändringar och dels för att veta vad som gäller för grejer i t ex sadelkammare i stallet numera..). Hejochhå, men nu tror jag att jag har koll på vad som gäller/täcks och inte iaf.

Jag tvättar vidare, mycket spännande och intressant :p .
 
Vaknade med ont i tålederna på vänster fot :confused: . Har också ont av artros i knät på samma sida. Lyckades på något mystiskt sätt böja knät åt fel håll häromdagen så nu gör det mer ont än vanligt. Fråga mig inte hur det gick till 😅
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag men borde ta en promenad.
 
Nästan ingenting. Är väldigt trött men har inte direkt ont någonstans, det är ju bra.

Måste gå till Ica idag med och köpa mjölk, glömde det igår. Får riktigt vidrig halsbränna på kvällen och mjölk är det som lindrar bäst (tar också omeprazol men jag tror det eg är slemhinnorna som är ledsna pga cellgifterna, inte att det är typ reflux).
 
Nu har jag varit utan häst i fem år (inte på dagen - kommer inte ihåg exakt datum och känner inte för att kolla om jag har fakturan kvar..men det var i oktober 2019 som mitt sto fick somna in.). Ekonomiskt är det mycket bättre, stabilt och bufferten är trygg, och jag behöver inte fundera innan jag köper t ex dyrt balsam eller spf. Har ingen bil heller nu, en kostnad som för mig sitter ihop med hästlivet. Jag är privilegierad, även om jag tjänar under medel i Sverige i stort, och vet om det. Men..det känns tomt. Livskvaliteten känns lägre (skäms nästan för att säga det - jag har inget dåligt liv, liksom). Mycket mindre tid till annat med en häst, liksom pengar. Men jag har landat i att jag ändå vill ha det livet. Jag jobbar på, siktet är inställt även om målet ligger en bit bort fortfarande.
 
Senast ändrad:
Har för mycket som jag sulle kunnagöra idadg att jag ne komemr att orka.

Jag skippar resan till hundparken och jag skippar nog det intressanta föredraget i grannbygdegården. Styrelsemöte vid fem som kanske blir obehagligt och stormigt. Jag behöver vara samlad och skärpt,

Fortfarande orkar jag bara en rejäl social aktivitet per dag och det får bli styrelsemötet. Är ordf, och min vice har hävt ur sig massa obehagligheter mot mig och lämnar styrelsen. Så, skärp och samlad är målet.
 
Har varit ute med hunden, ska ut sedan och träffa hans kompis som vanligt, men vi har inte bestämt tid ännu, växlar mellan två olika.

Duschat en lång dusch och fick lite dåligt samvete för att jag stod längre än vanligt i varmvattnet, men det var så skönt för min värkande rygg ju! Ibland kan man väl få.

Äter frukost, mannagrynsgröt men det är inte gott. Varför är den mesta av maten jag äter inte god, smaklös liksom? Och nästan luktlös i stort sett även om jag känner lukter ändå, men mat luktar inte som det brukar. Känner inte "wow vad det luktar gott" eller "wow vad jag är sugen, det är snart klart" såsom lukter brukar sätta igång. Känns märkligt att det är så här, inte varit med om det förut!

Ska väl avsluta här och dammsuga och vattna blommorna. Renbädda sängen och tvätta en maskin tvätt står också på schemat.
 
Ångest i två veckor tycker jag räcker.
Har joggat och äntligen fått tummen ur och städat. Jag hör till de som aldrig har stökigt men som är för snäll mot dammråttorna.🫣
Nu dricker jag kaffe och funderar på vad jag ska äta till lunch.
IMG_1159.webp
 
Har för mycket som jag sulle kunnagöra idadg att jag ne komemr att orka.

Jag skippar resan till hundparken och jag skippar nog det intressanta föredraget i grannbygdegården. Styrelsemöte vid fem som kanske blir obehagligt och stormigt. Jag behöver vara samlad och skärpt,

Fortfarande orkar jag bara en rejäl social aktivitet per dag och det får bli styrelsemötet. Är ordf, och min vice har hävt ur sig massa obehagligheter mot mig och lämnar styrelsen. Så, skärp och samlad är målet.
Och himmel aå illa jag skriver
Eftersom jag tydligen har engelsk windows på min fådda dator så rödmarkeras svensk text. Har ändrat allt jag hittat men inte lyckats få svensk ordlista :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 843
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 868
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp