Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insett att jag borde rensa lite bland mina vinterkläder, jag har saker som är 15 år gamla. Jag är en hopplös hoarder.
Saker som är gamla behöver nte lämnas till åervinning om de är hela, fräscha och inte skitfula :D

Jag har urgamla kläder som jag får positiva kommentarer om fortfarande. De hänger längst in i några år och så plötsligt funkar de igen

Vintage ...någon... ;)

Jag har plagg fran -80 talet som jag anvander da och da. Varje gang far jag jatte mycket berom och har alltid fatt. Jag slapade ut min gamla Barber for ett par veckor sedan, jag tittar da och da pa min gamla lader rock som (ehum:cautious:) jag inte tanker prova, och anvander det som funkar och om jag gar upp/ner i vikt hanger jag det bara langre bak igen.:D
 
Jag har plagg fran -80 talet som jag anvander da och da. Varje gang far jag jatte mycket berom och har alltid fatt. Jag slapade ut min gamla Barber for ett par veckor sedan, jag tittar da och da pa min gamla lader rock som (ehum:cautious:) jag inte tanker prova, och anvander det som funkar och om jag gar upp/ner i vikt hanger jag det bara langre bak igen.:D

Jag har en fjällräven väst från tidigt 80-tal som jag använde i stallet som tonårig. Den är fortfarande fräsch och fin och jag har också fått komplimanger. Det är bra kvalitet på den.
 
Jag har en fjällräven väst från tidigt 80-tal som jag använde i stallet som tonårig. Den är fortfarande fräsch och fin och jag har också fått komplimanger. Det är bra kvalitet på den.

Precis. Ar det hyffsad kvalitet pa plaggen haller de ju lange. "Over here" ar det dessutom inte sa att "alla" har samma modeller, har ar det lattare att ha klader flera ar utan att kanna sig omodarn, det ar mycket vanligare att man gar i det man gillar har.
 
Precis. Ar det hyffsad kvalitet pa plaggen haller de ju lange. "Over here" ar det dessutom inte sa att "alla" har samma modeller, har ar det lattare att ha klader flera ar utan att kanna sig omodarn, det ar mycket vanligare att man gar i det man gillar har.
Jag gör likadant, dvs. går i dom kläder jag gillar oavsett vad "mode-oraklen" påstår är inne men så bor jag på vishan också. En bekant från storstan som gärna går på dom "fina inneställena" kommenterade mitt klädval med "det är INTE snyggt" när han såg mig i leggings här hemma, just den gången fann jag mig och svarade "så högfärdig är jag inte så jag klär mig i kostym bara för att nån eventuellt skulle dyka upp och hälsa på", han fattade vinken och besöket blev kort och sen har jag inte sett honom. :D
 
Jag har plagg fran -80 talet som jag anvander da och da. Varje gang far jag jatte mycket berom och har alltid fatt. Jag slapade ut min gamla Barber for ett par veckor sedan, jag tittar da och da pa min gamla lader rock som (ehum:cautious:) jag inte tanker prova, och anvander det som funkar och om jag gar upp/ner i vikt hanger jag det bara langre bak igen.:D
Jag hittade en kappa som min mormor hade köpt som ung och provade den för skojs skull. Den passade! Så använde den några gånger förra vintern och fick till och med komplimanger för den. 😊 Jag hoppas den fortfarande passar i år, har gått ner lite i vikt..
 
Ligger i sängen och försöker sova. Är vansinnigt trött, men har ont i munnen efter tandläkarbesöket i onsdags, trots smärtstillande :( De sa att det kan göra ont i en vecka, kanske t.o.m. två men att jag ska höra av mig om det blir värre... Funderar nu på om det är värre eller om jag bara är fruktansvärt trött och överreagerar... Inte för att jag kan göra direkt något innan måndag, men ändå. Jag har ont :(
 
Jag hittade en kappa som min mormor hade köpt som ung och provade den för skojs skull. Den passade! Så använde den några gånger förra vintern och fick till och med komplimanger för den. 😊 Jag hoppas den fortfarande passar i år, har gått ner lite i vikt..

Jag tror inte att jag nagonsin kommer i min super snygga lader rock igen ... och om jag inte gor det far sondottern ta over den nar den tiden kommer. Hon ar liten och smal som en raka, och som hon far omkring och alltid ar i farten ar det troligt att hon inte blir sa mycket storre an vad jag var nar jag kopte den for ... sisadar ... 20 ar sedan.
 
Jag känner mig nästan lite stolt över att ha läst ikapp tråden och inte hamnat mer än några sidor efter på över en hel vecka :D

I övrigt så har vi idag haft första helt lugna dagen utan planer på jag-vet-inte-hur-länge. Så skönt! Allt annat har liksom gått i ett det senaste. Så förutom en "snabb" (ca 2h) tur till apoteket för att köpa en sak och sen ICA för bregott har vi bara tagit det lugnt. Hemma hade samma ärende tagit max 20 min, så vi kunde iaf konstatera att vi är bortskämda med att ha 4 min till ICA Maxi och apotek som är öppet 7-22 varje dag 😅
Det finns dock ett apotek på närmsta orten också, men det är stängt lör-sön och dagens apoteksärende visste vi inte igår pga allmänt kaos just nu, så det blev en dryg (och dyr…) läxa kan man säga…

Men när vi ändå var på apoteket passade jag på att köpa Emlaplåster. Så nu är jag redo inför måndag och vi slipper stanna på ICA Maxi imorgon när vi är trötta efter resan och bara vill hem :)

Förutom turen till apoteket och ICA har vi hunnit med ett morgondopp i sjön (jag kände mig ungefär såhär 🥶, så jag badade inte men de som ville gjorde det) och en kort och långsam promenad i området. Det går inte så snabbt när den ena har en kropp som typ gått i strejk (jag) och den andra har ett brutet ben och pga det går på kryckor (mamma) 😅

Dagen avslutades med grillning och senare bad i bubbelpoolen och äta tårta/brownie (de två sista sakerna skedde dock inte samtidigt :D) :love:

Nu borde jag sova för länge sen, men pga tusen olika anledningar har apoteket inte lyckats få min medicin levererad. Så nu är jag utan medicin sen några dagar tillbaka och lär vara det i minst en vecka till (eftersom det är ett licensläkemedel är det ingen idé att gå till något annat apotek heller). Jag som bara vill sova 💤💤💤
 
Tittar på Robinson och smälter lite 😍
Vi har verkligen världens snällaste katt 😍 Busade med henne och sade aj, direkt drog hon in klorna, drog till sig min hand och nosade ytterst noggrant på den för att se så hon inte råkat riva 😄😍😍 Hon gör alltid så, obeskrivligt gulligt!
 
Har roat mig lite. :)
20220719_111135.webp
 
Tvättar.

Ska försöka få tag i Folksam idag, fick försäkringsbrevet för hemförsäkringen igår - de har lyckats lägga in lägenheten som jag flyttade ifrån för över tre år (!!!) sen istället för vårt nuvarande boende. Trots att vi haft nuvarande boende försäkrat hos dem sen vi flyttade in (adressen stämmer på förra försäkringsbrevet, jag kollade igår). S-u-c-k. Har valt Folksam till djur/bil pga villkoren innan..och de har alltid ersatt utan strul..men. Helt ärligt så börjar jag ruttna på att de ständigt klantar till något administrativt när det ska ändras/förnyas något (det är verkligen inte första gången i ordningen...det var anledningen till att jag gick över till årsfaktura på samtliga försäkringar för ett gäng år sen - färre tillfällen.)
 
Senast ändrad:
Tvättar.

Ska försöka få tag i Folksam idag, fick försäkringsbrevet för hemförsäkringen igår - de har lyckats lägga in lägenheten som jag flyttade ifrån för över tre år (!!!) sen istället för vårt nuvarande boende. Trots att vi haft nuvarande boende försäkrat hos dem sen vi flyttade in (adressen stämmer på förra försäkringsbrevet, jag kollade igår). S-u-c-k. Har valt Folksam till djur/bil pga villkoren innan..och de har alltid ersatt utan strul..men. Helt ärligt så börjar jag ruttna på att de ständigt klantar till något administrativt när det ska ändras/förnyas något (det är verkligen inte första gången i ordningen...det var anledningen till att jag gick över till årsfaktura på samtliga försäkringar för ett gäng år sen - färre tillfällen.)
Jaa dom har börjat klanta till det för mig med. Börjar bli lite less att det alltid är nått
 
Jaa dom har börjat klanta till det för mig med. Börjar bli lite less att det alltid är nått

När jag bytte till halvårsfaktura (istället för månad) så avslutade de istället kattens försäkring - tror att det var 2018 eller 2019, kommer inte ihåg helt säkert.. Då ringde jag och fick det fixat, men kul om jag upptäckt det vid ett svindyrt akutbesök på Ultuna liksom... Och sen har det bara fortsatt, jag fattar inte hur fasen det går till :banghead: .
Och så undrar de varenda gång varför jag inte har autogiro istället, och varför jag inte har mitt pensionssparande hos dem :cautious: .


End of grinig rant, nu har jag fått "spy ut mig" lite så att jag kanske inte tappar det på stackars kundtjänsten senare :o:angel::meh: .
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 843
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 868
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp