Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat ut medicin. De hade inte tressiba! Vilket hänt ungefär aldrig. Fick hicka av att även den skulle vara restad - pennorna har varit det i nästan ett år så nu har jag ampuller istället. Men den var inte restad som tur är så jag kan hämta ut den på måndag. För en gångs skull var jag ute i god tid och har en ampull kvar. Inte panik som i vanliga fall. Go me.
Tack, jag skulle ju beställa lite mediciner också, får "gå" till apotea och kolla vad jag kan hämta ut. :) Till skillnad mot dig, tydligen, är jag alltid i god tid då jag vill ha lite lager hemma då mina epilepsimediciner alltid måste beställas tyvärr, tar alltid längre tid. ;)
 
Tack, jag skulle ju beställa lite mediciner också, får "gå" till apotea och kolla vad jag kan hämta ut. :) Till skillnad mot dig, tydligen, är jag alltid i god tid då jag vill ha lite lager hemma då mina epilepsimediciner alltid måste beställas tyvärr, tar alltid längre tid. ;)

Jag är hopplös och upptäcker ofta att jag inte har mycket kvar/ inget när jag måste hämta ut. Apropå krisberedskap skulle jag dö inom en kort tid eftersom jag inte har mycket insulin hemma. Ska iaf komma ihåg att beställa nya sensorer den 1 november så jag har några hemma, om några trillar av eller liknande - har hänt mer än en gång.
 
Funderar på att gå ut i solen en stund men då behöver jag byta om och jag har dessutom träningsvärk så det gör ont bara att gå till tvättstugan:meh:
 
Jag är hopplös och upptäcker ofta att jag inte har mycket kvar/ inget när jag måste hämta ut. Apropå krisberedskap skulle jag dö inom en kort tid eftersom jag inte har mycket insulin hemma. Ska iaf komma ihåg att beställa nya sensorer den 1 november så jag har några hemma, om några trillar av eller liknande - har hänt mer än en gång.
Jag skulle inte fixa att ha det så, är alldeles för nojjig av mig. Jag gillar inte att ta mina mediciner, men när jag nu måste vill jag ha dem hemma och inte behöva ränna till apoteket i tid och otid, och tänk om jag är sjuk när medicinerna börjar ta slut osv eller medicinerna är restade, så vanligt med mediciner mot epilepsi, blir galen på det. Det ska vara så enkelt som möjligt när jag nu är tvingas på skiten! :D

Jag har en gång blivit av med en helt förpackning av en av mina epilepsimediciner. Eller så räknade Apoteket fel när de gav mig medicinen, jag är gräsligt noga och lägger medicinerna på samma ställa för att aldrig leta, och plötsligt en dag var den fjärde förpackningen inte där. Det var en av medicinerna som jag alltid upplevde var lite väl nära slut på när jag behövde hämta ut så då stod jag utan helt.
Eller när den andra epilepsimedicinen varit restad jääääääääääääääättelänge och jag till och med använt upp mitt gamla lager av tabletter på 1000 mg istället för 250 mg (ska ta 1000 mg egentligen men tabletterna är för stora) + en burk som jag fick av en kompis som slutade med samma medicin som jag har... då fick vc-läkaren skriva ut ett annat märke, var enklare att be henne via 1177 än att använda sig av telefonsystemet och bli uppringd någon dag senare. Då var det också helt slut men kunde i alla fall hämta ut dagen efter (skrev under natten till vc, 1177 fungerade inte till min läkare i Sörmland när jag bodde i Skåne). Då hade Apoteket också sagt att medicinen skulle komma in en viss dag men det gjorde den inte och så stod jag där och hade använt upp mitt lager till slut... restade mediciner är asjobbigt.

Jag har fullt upp med att komma ihåg att TA mina mediciner, ska inte behöva oroa mig för om jag har tillräckligt tänker jag. :)
 
Har varit på prommis med spionen, som var nöjd och glad som vanligt, han älskar vädret nu, inte alls lika nöjd sommartid men nu njuter han verkligen!

463664415_10160809545413877_6750172237414984788_n.webp

Japp, han har sitt eget dregel i ansiktet, han skakar på huvudet så det far, påminner om en sankt bernardshund ibland :D
 
463783763_10160809544253877_7351488143746654318_n.webp

Tjusig hund, om jag får säga det!

Och vi fick faktiskt arbeta i dag, han på att lyssna på kommandona "vänta" och "stanna" samt "försiktigt här" eftersom det här inte är en match för honom, och jag med min kondis! ;) Som vanligt är det skönt att röra på sig, blir trött för stunden men fem minuters vila så går det över.

Dags att laga lite mat tänkte jag, får väl rota i kyl och frys och se vad jag kommer på. Borde äta upp räkorna som är kvar i burken, räkmacka i dag igen?
 
Pratat med en kompis som är bondmora och fick veckans rapport och ett asgarv, "glöm inte att skicka med barnen mellis" stod det på lappen hon fick hem innan barnens skolutflykt, hon ögnade igenom lappen lite snabbt och tyckte det stod melass istället för mellis så när barnen kom fram till lunchstället och tog upp det mamma stoppat ner i packningen konstaterade dom "jaha det sket sig för morsan IGEN". :rofl:
 
Har möblerat om i mitt lilla badrum för att se om det kan öka känslan av att det är större än vad det är. Hur man kan göra en så himla liten toalett till 4 r ok är för helt oförståeligt
 
Visa bifogad fil 155291
Tjusig hund, om jag får säga det!

Och vi fick faktiskt arbeta i dag, han på att lyssna på kommandona "vänta" och "stanna" samt "försiktigt här" eftersom det här inte är en match för honom, och jag med min kondis! ;) Som vanligt är det skönt att röra på sig, blir trött för stunden men fem minuters vila så går det över.

Dags att laga lite mat tänkte jag, får väl rota i kyl och frys och se vad jag kommer på. Borde äta upp räkorna som är kvar i burken, räkmacka i dag igen?

Siberian husky är så fina 😍
 
Siberian husky är så fina 😍
Ja det är de! Men rediga galningar också :D
i går kväll stängde jag av filmen jag såg men råkade snubbla in på Youtube på huskyvideos.... i natt drömde jag om att när jag kom hem från jobbet hade spionen gnagt ett megabautastort hål i ytterdörren och gått ut och satt sig på husets tak. ;) Jag sa hans namn i chock och han bara husky-vrålade!

Jag tror jag ska banna mig själv från Youtubevideos på huskysar....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 844
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 868
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp