Vad gör vi? Del CCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade före larmet, vilket känns trevligt - för då hinner jag pyssla lite i syrummet innan jag ska iväg på körövning :) Hela eftermiddagen och kvällen blir det åter till hopptävlingen. Kroppen har kommit igång lite igen i alla fall, så hoppas det ska funka 😃
 
En vän fyller år idag. Jag tänker att jag ska åka dit med en blomma. 😜😄

1000008225.webp
 
Bruttovikten (släp+last vid tillfället) får då vara max 1200kg, oavsett körkort och oavsett släpets totalvikt. En får alltså koppla på ett släp med en totalvikt på 1500kg, men bara lasta så att det väger max 1200kg. Släpet får aldrig väga mer än bilens max släpvagnsvikt.
För mig är det vitsen med ett BE. Dubehöver bara hålla koll på vad bilen får dra och se till att släp plus last inte överstiger det.

Funderade en gång på att besikta mitt 1990 kg Ifor med pyttelilla gamla Astran. Den fick dra 1000 kg. Avstod för att inte ha ihjäl lilla bilen :rofl:
 
För mig är det vitsen med ett BE. Dubehöver bara hålla koll på vad bilen får dra och se till att släp plus last inte överstiger det.

Funderade en gång på att besikta mitt 1990 kg Ifor med pyttelilla gamla Astran. Den fick dra 1000 kg. Avstod för att inte ha ihjäl lilla bilen :rofl:

Och totalvikten, max 7000kg (bil 3500, släp 3500) gäller när en tar BE numera. Men det är lite av en parantes, inte svårt att hålla sig under - åtminstone så länge en håller sig till att koppla på ett släp.
 
Hämtat ut medicin. De hade inte tressiba! Vilket hänt ungefär aldrig. Fick hicka av att även den skulle vara restad - pennorna har varit det i nästan ett år så nu har jag ampuller istället. Men den var inte restad som tur är så jag kan hämta ut den på måndag. För en gångs skull var jag ute i god tid och har en ampull kvar. Inte panik som i vanliga fall. Go me.
 
Har varit ute med spionen, ätit frukost, pratat med min syster, tagit emot smakbox och fullt in i kyl och frys och skåp. Funderar på om jag ska gå i skogen nu eller om jag ska spela super mario först. Spionen är på altanen med sina lekisar. Funderar på vad jag ska göra med äpplena jag plockade här ute på gräset tidigt i går morse, de hade precis trillat av trädet så jag passade på innan barnen slog sönder dem, så nu har jag fyra ok äpplen. Funderar på vad jag ska ha till middag och vad jag ska göra med auberginen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 844
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 868
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp