Vad gör vi? Del CCXI

De är ljuvliga! Alla mina är rescues (köpte döende på kort datum) så jag har väldigt få med roliga färger. Nästan alla är vita, utom den här och en som har lila fläckar. <3

Den här har tre (!) blomstänglar, men jag var tvungen att spraya henne mot någon slags ohyra så hon tappade en del knoppar tyvärr.
Jag har också bara räddade orkidéer, men de har kommit från mina föräldrars hus. Mamma har en förmåga att ställa undan orkidéer som inte blommar och sedan glömma bort dem. Så numera ger hon de flesta till mig istället :) .

20250404_182953.webp

Tar helg

Känns läskigt. Och jag vet egentligen ingenting om husköp (känns det som iaf). Jag har bott i lägenhet i princip hela livet. Ska be några husägande vänner att kolla på annonsen också och se om de upptäcker några varningsflaggor som jag missat... Men det verkar som att rimliga renoveringar är gjorda och att allt i grunden i bra skick. Några tapeter som är svinfula, men det är ju verkligen inget att haka upp sig på.

Problemet annars är väl mest att jag i så fall skulle behöva byta jobb (sambon har redan så att han kan jobba från flera olika kontor, bland annat nära det här huset). Nog för att chefen vet att jag någon gång framöver vill flytta bort från Sthlm med allt vad det innebär, men jag vill inte byta jobb precis nu och att hitta nytt jobb är ju inte heller det enklaste. Visst skulle vi klara oss en stund på enbart sambons lön, men jag vill ju inte gå arbetslös utan en aning om hur det blir framöver.
Det finns ingen förplikltelse i att titta.
Däremot kan det vara bra för ens tankar. Hur skulle det kännas, etc.

Åk och titta.

Nu är hundarna på kvällspromenad med en annan kollega och jag sitter på min pall i hallen och väntar. Tror inte jag orkar ta kvällens antibiotika, mår fortfarande dåligt efter jag kräktes i em och vågar inte chansa. Blir bara värktabletter och en insomningstablett ikväll. 🤢

Jag har sån förvaring, jag behöver en typ byrå att ha det i/på.

Hittade en byrå på Facebook så det löste sig det med. Så ikväll ska vi möblera om på övervåningen och flytta upp alla skålar och godis och allt annat. Vattenfontänen får också flytta upp.

Det blir så mycket besvärligare när man har klåfingrigt barn :grin:

Ah då hänger jag med! Jag glömde bort att skriva men de är iaf från arabia om någon annan är sugen på liknande

Ser på hoppning. Hade hoppats på övertid inatt men icke. Några timmar imorgon dag ska jag iaf göra.
Ska fixa stallet först så jag får gå upp 6.45 eller så.

Vette tusan vad som flög i min kropp i dag. Har från jag vaknade haft ont i magen och behövt ränna på toa återkommande med kort varsel. Har inte blivit långa rundor med hundarna i dag, har inte velat vara för långt från toa när det blir akut för det blir det. Plötsligt. Så att säga. Har inte ätit något konstigt eller så, bara raggmunk med fläsk igår. Vet att jag har IBS och känslig mage, men det här kändes mycket värre än vanligt, med frossa och liknande också, inte alls bara vanlig IBSkrångel. Tog mig i alla fall igenom jobb hemma, tur att det var hemma!! Och har bara ätit lite knäckemackor i dag, och vilat i sängen. Stackars min mage! Har ätit knäckemacka igen och känner hur magen har börjat mumla lite och göra ont.

Nästan 4 år sedan jag sa upp mig från vården och satsade på handel istället. Inte trodde väl jag att jag redan skulle ge det en ny chans; dock inom LSS istället och prova på personlig assistans meeeen det är ju med att vidga vyerna ☺️😊. Nu är jag så där TRÖTT som man ju alltid blir på ett nytt jobb; inte av arbetsuppgifterna (välkända om än ett bra tag sen nu) men ny person och hem och så mycket nya intryck ju.
Men nu är det freeeedag och helg; ätit pinsapizza och soffhäng med Masked Singer 😊. Nu gått över till hoppningen :)

Fixat att en vän fodrar hästarna i morgon och ska gå och lägga mig nu. Trodde att det skulle vara en kort jobbdag imorgon men är visst mer än sex timmar och två dressyrbanor som ska fotas samtidigt. Gjort en raid i alla skåp hemma efter snacks men tror att jag måste köpa med mig mer på vägen dit för att klara mig genom hela dagen 😅

• Gilla
Reactions: Sel
Har tagit en omgång tabletter för magen och illamåendetablett och kikar på Mord i sinnet. En bra serie. Älskade den när den sändes första gången och har läst i stort sett alla böckerna. De senaste har jag inte läst då de inte är översatta till svenska och jag orkar inte följa med i ljudböcker på engelska och kan inte läsa överhuvudtaget. Det är sorgligt faktiskt för älskar de böckerna! Så någon som känner för att översätta dem, ja tack :D Även Simon Becketts om David Hunter! Det är inte så att jag inte kan engelska, för 10 år sedan hade det inte varit några problem alls, nu orkar hjärnan inte med längre bara, hjärntrötthet typ. Livet suger! Båda mina favoritförfattare som inte översätts längre! Och Simon Becketts språk är ju underbart!

Det är tamefan inte lätt med två ultraintroverter... men jag tror eventuellt att jag kanske möjligtvis ska gå och se typ Death of a Unicorn på bio om det passar, och vi inte är för trötta eller någon ställer in av andra anledningar på Torsdag nästa vecka. :D :heart

Senast ändrad:
Okej... nu har jag lovat att boka biljetter efter helgen om ingen av oss har ändrat sig innan dess.
Såhär besvärligt är det alltså, och då kommer jag förmodligen att ha superstress från Onsdag morgon. Så jävla fånigt! 😅 Men jag vill verkligen se filmen och det här är den perfekta kompisen att se den med!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 185
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 215
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka