Vad gör vi? Del CCXI

Fick inte ner telefonen i fickan på ridtightsen ute i stallet. Insåg att jag hade dem ut och in.
Borde väl märkt att man har siliconplupparna inåt liksom.. 🙄😅
Nu tänkte jag ställa tekokaren på spisen. Har också tappat en blomkruka som gick sönder. Grattis tröttmössa-mig och hoppas jag får sova inatt. 😅
Häromdagen när jag gick på toa på jobbet märkte jag att trosorna var ut och in. Idag är en strumpa ut och in det händer iofs ofta.

Sitter på en pub i Kinlochbervie (säg det tre gånger snabbt om ni kan!) och mumsar på en bagel med cream cheese och kallrökt lax från havet precis här utanför, medan jag städar undan veckans sista arbetsuppgifter. Ser enormt mycket fram emot att om en timme eller två kunna stänga igen datorn, hoppa in i Hönö (aka vår van) och köra den sista lilla biten till kvällens sovplats där vi ska korka upp bubbel och planera helgen som ser ut att bli full av solsken, vidunderliga vyer och motion 👌 Tanken var även att grilla, men eftersom det råder "extreme risk of wildfires" över hela Skottland fick grillen stanna hemma och det blir swacos från Hönö-köket istället!

Funderar på någon slags förvaring till kattmat och skålar på övervåningen. Matar ju ändå katterna uppe nu, så inte bebis ska käka upp all mat.
Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha. Ska kolla på secondhand om jag hittar något bra.

Jag har några fina keramik burkar med trälock (gummiring runt så de sluter tätt), kan kolla på märke när jag kommer hem. Helt suveräna tycker jag då de är snygga och går att öppna med en hand. Nu är de inte så stora, tror största kanske rymmer 1L. Jag häller upp i dom och förvarar resten i en plastlåda i skafferiet

Fick inte ner telefonen i fickan på ridtightsen ute i stallet. Insåg att jag hade dem ut och in.
Borde väl märkt att man har siliconplupparna inåt liksom.. 🙄😅
Nu tänkte jag ställa tekokaren på spisen. Har också tappat en blomkruka som gick sönder. Grattis tröttmössa-mig och hoppas jag får sova inatt. 😅
Fortsätter leverera här! Skulle lukta på min mjölk i kastrull för att se om det luktade som jag hade rätt mängd kryddor till min chailatte. Råkar vifta till med mjölkskummaren och fick kryddad mjölk i hela ansiktet. Tur det inte hunnit bli så varmt än. 😅

Har promenerat i det fina (men lite kyligare) vädret. Nu är det snart dags för pastasallad och så har jag två mysdeckare liggandes bredvid mig här i soffan. Kanske blir det en liten stund på soffan med en av dem när maten är avklarad :) ? Jag håller på att förkovra mig i prostitution vid slutet av 1800-talet (ny bokidé på gång!), så det kan behövas ett avbrott med något lite mer lättsmält... :D

Jag har några fina keramik burkar med trälock (gummiring runt så de sluter tätt), kan kolla på märke när jag kommer hem. Helt suveräna tycker jag då de är snygga och går att öppna med en hand. Nu är de inte så stora, tror största kanske rymmer 1L. Jag häller upp i dom och förvarar resten i en plastlåda i skafferiet
Jag har sån förvaring, jag behöver en typ byrå att ha det i/på.

Hittade en byrå på Facebook så det löste sig det med. Så ikväll ska vi möblera om på övervåningen och flytta upp alla skålar och godis och allt annat. Vattenfontänen får också flytta upp.

Det blir så mycket besvärligare när man har klåfingrigt barn :grin:

Jag har sån förvaring, jag behöver en typ byrå att ha det i/på.

Hittade en byrå på Facebook så det löste sig det med. Så ikväll ska vi möblera om på övervåningen och flytta upp alla skålar och godis och allt annat. Vattenfontänen får också flytta upp.

Det blir så mycket besvärligare när man har klåfingrigt barn :grin:
ALLA barn är mer eller mindre "klåfingriga" i den åldern - de utforskar världen :) !

Fortsätter leverera här! Skulle lukta på min mjölk i kastrull för att se om det luktade som jag hade rätt mängd kryddor till min chailatte. Råkar vifta till med mjölkskummaren och fick kryddad mjölk i hela ansiktet. Tur det inte hunnit bli så varmt än. 😅
Men riktigt bra observation får
man genom att sprida dem över hela ansiktet och runt i omgivningen, var den tillräckligt kryddad?

Mådde bra när jag klev upp men blev illamående av att hoppa runt och försöka plocka ihop i hallen så det inte ser ut som Jerusalems förstörelse. Borstade tänderna efteråt och ville egentligen inte äta något men har tvingat i mig en skål fil och nu lagt mig igen. 😓

Hundarna har varit ute med kollegan, nu hoppas jag bara att en annan kollega kan gå ut med dem ikväll, annars får jag hasa mig utanför porten så de får kissa på buskarna.

Åh, jag blir så glad när orkidéerna blommar 🤩 flera av mina blommar om just nu med! Har orkidéer i nästan alla fönster här hemma 😃
De är ljuvliga! Alla mina är rescues (köpte döende på kort datum) så jag har väldigt få med roliga färger. Nästan alla är vita, utom den här och en som har lila fläckar. <3

Den här har tre (!) blomstänglar, men jag var tvungen att spraya henne mot någon slags ohyra så hon tappade en del knoppar tyvärr.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 942
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 265
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka