Vad gör vi? Del CCXI

@tanten och @dobbis

Från och med den 1 januari 2024 gäller nya bestämmelser och det är inte längre tillåtet att elda grenar, löv och annat trädgårdsavfall i trädgården.

Från och med den 1 januari 2024 gäller nya bestämmelser för bioavfall. Bioavfall innefattar matavfall, men även trädgårdsavfall. Trädgårdsavfall består framför allt av växtdelar, gräsklipp, löv och grenar som det ofta blir lite extra av nu på våren när många vill göra fint i sina trädgårdar.

Nu är det inte längre tillåtet att elda upp grenar, löv och annat trädgårdsavfall på den egna tomten. Avfallet ska i första hand materialåtervinnas, vilket innebär att trädgårdsavfall ska komposteras på tomten, lämnas till en återvinningscentral, eller samlas in av kommunen.

https://www.sopor.nu/nyheter/nu-faar-du-inte-laengre-elda-upp-ditt-traedgaardsavfall/#:~:text=Trädgårdsavfall består framför allt av,trädgårdsavfall på den egna tomten.

Toppen :) !!
Dom har ändrat sig...

Tagit mina tabletter för natten, värktabletter och en insomningstablett. Hoppas på sova en hel natt nu, kollegan kommer och går ut med hundarna i morgon 06:30. :up:
Ska också ta sömntablett, gud vad jag ska sova i natt! Sov ju inte natten till i dag och har slumrat en stund i eftermiddag bara. Börjar inte förrän kl 10 i morgon, och jobbar hemma fram till torsdag nästa vecka. Skönt faktiskt.

Ridlektionen igår gav verkligen bästa känslan på länge! Försökte peppa mig själv att rida som om jag hade självförtroende i sadeln, även när nervositeten kom krypande, och det funkade jättebra 😃 Med undantag för ett litet hinder där det blev missförstånd, ett stopp och en avsittning huvudet före ner i oxern.

Men för en gångs skull vågade jag rida vidare och red riktigt skapligt även efter avsittningen (en stor grej för mig), så jag är jättenöjd med lektionen. ☺️

Har väldigt ont nu bara - ingen riktig skada mer än att ena fingret skars upp lite, och blåmärken, men min kropp fixar inte riktigt sånt här utan att protestera. Så har sovit dåligt och drömt jobbiga drömmar till på köpet. Hoppas lite värktabletter ska göra att jobbet funkar. Bra planerat att jag jobbar hemma och inte ska ut på tillsyn iaf, det hade blivit svårt 🙈

Funderar på någon slags förvaring till kattmat och skålar på övervåningen. Matar ju ändå katterna uppe nu, så inte bebis ska käka upp all mat.
Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha. Ska kolla på secondhand om jag hittar något bra.

Idag ska stackars pappa opereras för ljumskbråck. Sitter mest och väntar på mess om att op är över trots att han inte ska in förrän klockan tio. 😅 :heart Jag vet att han är jättenervös.
Min pappa gjorde en likadan operation onsdag två veckor sen. Han var lite ynklig första två dagarna efter sen mer och mer som vanligt. Kommer gå bra för din pappa med hoppas jag.

Sitter i soffan och kikar lite mer noga på en hemnetannons som jag fick syn på sent igår. En bostad i ett område som verkar lockande, rätt pris, rätt storlek, gräsmatta, vettig planlösning, helt ok skick vad det verkar... Undrar om vi skulle våga kontakta mäklaren för en visning... :nailbiting:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 207
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka