Vad gör vi? Del CCXI

Prata med din chef, eller facket. Jag skulle lagga det mest pa att job-grejor inte fungerar for att de inte delar med sig, du behover ta upp det.
Om det blir battre och det kanns som om det bara ar tankloshet som far dem att inte inkludera dig skulle jag fortsatta med kommentarer till dem det beror som, "Oj vad kul det later som om ni haft, Jag skulle jatte garna vilja vara med om ni gor om det,"
Fast jobbet går ju sköta ändå, jag jobbar med en lite annan inriktning än dem. Men det är bra om jag vet vad som händer och hur det går för att undvika dubbelarbete och missförstånd.
Min chef verkar inte bry sig/fatta. Hen bara pratar på glatt om hur bra jag jobbar. Fackrepresentant har vi ingen sen jag avsa mig uppdraget.

De pratar inte med mig på jobbet. Knappt alls. Det är typ på det obligatoriska måndagsmötet som vi växlar några ord. Jag såg på Facebook att de varit ute ihop. Är kompis med en av dem där.

Det är inte så de aktivt ignorerar, de mer liksom bara utesluter mig. Mitt kontor ligger längst ner i korridoren, de sitter ihop och vägg i vägg med varandra.

Fast jobbet går ju sköta ändå, jag jobbar med en lite annan inriktning än dem. Men det är bra om jag vet vad som händer och hur det går för att undvika dubbelarbete och missförstånd.
Min chef verkar inte bry sig/fatta. Hen bara pratar på glatt om hur bra jag jobbar. Fackrepresentant har vi ingen sen jag avsa mig uppdraget.

De pratar inte med mig på jobbet. Knappt alls. Det är typ på det obligatoriska måndagsmötet som vi växlar några ord. Jag såg på Facebook att de varit ute ihop. Är kompis med en av dem där.

Det är inte så de aktivt ignorerar, de mer liksom bara utesluter mig. Mitt kontor ligger längst ner i korridoren, de sitter ihop och vägg i vägg med varandra.
Usch, vilken tråkig situation du hamnat i. Förstår verkligen att du känner dig ledsen över att det är så. Har ingen lösning, men känner med dig. ❤️

Jag har försökt säga det rakt ut, typ "jag vill veta vad som händer i arbetsgruppen" och kommenterat att "det här har inte jag fått höra" vid flera tillfällen. Får ofta tystnad till svar. Även från chefen.

Du skulle kanske fa en annan respons om du (vanligt!) forklarade att du kanner dig utesluten och att det skulle forbattra din trivsel pa jobbet om de inkluderade dig nar det galler vissa saker.

• Gilla
Reactions: Sel

Det svåra är ju när de gör saker tillsammans på fritiden, det kommer man inte åt via fack eller chef men jag förstår verkligen att du blir ledsen att du inte ens blir tillfrågad. Kan du inte prata med den du är kompis med på FB att du gärna skulle vilja hänga på nån gång? Är det helt omöjligt att du kan få sitta i samma del som de gör?

Det svåra är ju när de gör saker tillsammans på fritiden, det kommer man inte åt via fack eller chef men jag förstår verkligen att du blir ledsen att du inte ens blir tillfrågad. Kan du inte prata med den du är kompis med på FB att du gärna skulle vilja hänga på nån gång? Är det helt omöjligt att du kan få sitta i samma del som de gör?
Ja, det är fullt i den änden av korridoren. Jag har dessutom (äntligen!) fått eget kontor. Luften är vråldålig i de delade rummen.

De får gärna göra saker utan mig på fritiden. Det blev bara lite för mycket just idag..

Efter hjartattacken och samtal till ambulans har Jag alltid telefonen nara till hands och absolut med mig ut pa promenader. Oftast ar mina earpods I oronen ocksa, men det ar bara for att Jag ska kunna svara om ett viktigt samtal kommer utan att krangla upp telefonen. OM Jag svarar sa stannar jag och satter hunden jag har med mig medan Jag pratar

Nar Jag ar ute med hunden sa vill jag agna mig at honom/henne. Jag ville vara uppmarksam pa om han/hon spanner sig, ser osaker ut, eller bara glad och tillfreds. Det ar var tid tillsammans och jag inte bara lar mig massor av dem, Jag vet ocksa om det finns risk for att de reagerar negativt pa nagot och kan avleda och se till att det varken blir utfall eller att de blir radda.
Jag kan förstå att du har telefon med dig. :)

Precis, när jag är ute med hundarna har jag fokus på dem, jag lyssnar inte på musik eller annat. Dels för deras skull, men också för min egen skull med tanke på syn och hörsel. Jag är beroende av att kunna notera deras reaktioner för att notera vad som sker runt om oss. Dessutom fokusera när vi går off road liksom. Det ÄR skönt bara jag och dem och känna dofter och ljud och gemenskap. Rottisen söker min kontakt ofta- och ska ju få bli bekräftad också, det vill jag inte missa, och spionen, vem vill missa hans glädjeupptåg och finurligheter?

Solsken med glittrande sjö på ridtur på min underbart härliga häst, kan inte vara annat än underbart härligt och absolut inget att klaga på! 😍🥰.
Lika bra att jag vaknade med sambon imorse för tidigt kördes en vält (låter rätt mycket) på åkern utanför och en stund ikväll hjälptes vi åt med att kapa, klyva och stapla in ved 😊. Lagom när vi var klara jamade honkatten som hade sovit i ena traktorn 🥰. Älskar livet med våra djur och livet på landet 😍, känner mig lyckosam ❤️.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 133
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 148
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Köpa eller hyra?