Vad gör vi? Del CCXI

@parellikusken

200.webp

Jag är allergisk mot gnagare, och jag tror spionen skulle se dem som mat men JAG VILL HA EN HAMSTER :D De är underbara, har haft flera stycken som tonåring och barnen har haft. Härliga djur alltså! Såg ett stort terrarium med extra bur del ovanpå en gång nyligen och kunde inte låta bli att tänka på att ååååååååååhhhhhh tänk om..... sen :D

Nån unge tände på och nu brinner hela dungen 20 meter från mitt hus.
En medelålders dam bestämde sig för att det var jättebra att elda skräp (det var i alla fall så det luktade när jag körde förbi) i trädgården igår, trots att min telefon plingar varje dag med meddelanden om varning för gräsbrand. Såg att det rök där idag också. Nu har det inte blivit någon brand utanför hennes lilla tomt tack och lov, men jag fattar inte hur folk vågar...??

Var borta på ICA och handlade lite efter stallet och plötsligt så är Yoggin höjd igen, en liter för 30 spänn. "lågt pris" stod det på hyllan, skit snack! Om pengarna gick till bönderna och inte dessa jävla mellanhänder hade jag inte blitt ilsk! Som jag sagt så många gånger tidigare.
Blev en goood glass (den nya magnum med körsbär) som mellis i solskenet efter en härlig ridtur på min underbara häst blandat annat utmed sjön som glittrade 😍.

Jag är allergisk mot gnagare, och jag tror spionen skulle se dem som mat men JAG VILL HA EN HAMSTER :D De är underbara, har haft flera stycken som tonåring och barnen har haft. Härliga djur alltså! Såg ett stort terrarium med extra bur del ovanpå en gång nyligen och kunde inte låta bli att tänka på att ååååååååååhhhhhh tänk om..... sen :D
De är fantastiska!
Men de sover mestadels och kliver upp när jag släcker i vardagsrummet och går och lägger mig.
Men är man nattmänniska är det säkert ett rimligare husdjur. 😅

20250403_165942.webp

Jag har med telefonen när jag promenerar själv, för säkerhets skull.
Det är bra. Det ska man ha har jag fått höra, och fått erfara själv när jag tappade min husnyckel i skogen.

Jag har det oftare än tidigare då jag aldrig hade det. Jag har svårt att vänja mig vid det. Förr hade man aldrig mobil med sig när man gick ut med hunden. Och det är otroligt skönt att för en stund slippa den, även om jag inte pillar på den så är vetskapen om den lite påträngande.

De är fantastiska!
Men de sover mestadels och kliver upp när jag släcker i vardagsrummet och går och lägger mig.
Men är man nattmänniska är det säkert ett rimligare husdjur. 😅

Visa bifogad fil 164959
Jättefin!

En av dotterns blev 3 år och bodde i köket så honom hade jag bra kontakt med ändå, härligt att höra honom springa i hjulet och möblera runt sitt hus och gräva en massa. De andra flyttade in på hennes rum så de fick jag inte samma kontakt med. Men Cazper blev verkligen hela familjens hamster, till och med hundens och kattens. Spionen åt faktiskt inte upp honom, ens när han rymde tre gånger och inte katten heller. Märkligt hur ointresserad han var för hamstern medan han jagade råttor och möss annars, en riktig jägare. Men inte Cazper. Men Nissepisse Katt ansåg väl att man inte äter sin familj :D Allergin var ju hanterbar eftersom jag inte hanterade honom några längre stunder i taget, och kunde stoppa in honom i buren igen och gå ut från köket så lugnade allergin ner sig igen. Blir kanske problem när jag ensam måste ha hand om en hamster och hantera hela tiden. Nu var vi fyra stycken.

Cazper såg ut som på bilden (Björn?) fast han hade långt hår, men med samma färger. Som vi alla grät när han dog.

Inrymt barn, pratat med polis och lämnat signalement och samtidigt pratat med mjuk ton om att ”Det var ett stort barn som råkade tända eld, han lekte nog bara och det blev fel”. Men känner hur jag skakar som ett asplöv. Nu är maken hemma så jag är ute på tomten och plockar in alla leksaker. Det luktar rök och bränt. Brandmännen håller på att avsluta.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 992
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 340
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tårna hoppar ur led, råd?
  • chimera/chimär

Hästrelaterat

Tillbaka