Så sorgligtÄr helt förkrossadMin hund blev akut dålig i dag och det fanns inget annat alternativ än att låta han somna in
Nästan 15 år fick vi tillsammans
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så sorgligtÄr helt förkrossadMin hund blev akut dålig i dag och det fanns inget annat alternativ än att låta han somna in
![]()
Åh nej, så hemskt! Femton år är fantastiskt men det är ändå aldrig länge nog, jag beklagar så.Är helt förkrossadMin hund blev akut dålig i dag och det fanns inget annat alternativ än att låta han somna in
![]()
Men så tråkigt att läsa, beklagar.Är helt förkrossadMin hund blev akut dålig i dag och det fanns inget annat alternativ än att låta han somna in
![]()
Tja. Jag vågar.En medelålders dam bestämde sig för att det var jättebra att elda skräp (det var i alla fall så det luktade när jag körde förbi) i trädgården igår, trots att min telefon plingar varje dag med meddelanden om varning för gräsbrand. Såg att det rök där idag också. Nu har det inte blivit någon brand utanför hennes lilla tomt tack och lov, men jag fattar inte hur folk vågar...??
Hennes lilla tomt ligger precis vid hyfsat stor väg, granne med en skola, och med stackars grannar mitt emot. Som det stank var jag glad att jag bara passerade förbi. Tveksamt om det ens är godkänt att elda på det viset, om man bortser från brandrisken. Och skräp får man väl inte elda?Tja. Jag vågar.
Under förutsättning att det är absolut vindstilla, jag har en vattenslang beredd och jag krattat undan allt brännbart inom ett par meter.
Gör en liten brasa som jag fyller på vartefter det brinner upp.
Så har jag eldat i minst 30 år och aldrig varit med om att elden stuckit.
Här vid huset är det mängder av lönnar och ekar runt om. Mängden löv är inte hanterbar, så jag eldarr upp dem.
Jag eldade en jätte brasa häromdagen, noll vind och som du en slang igång, passade även på att svedja gräset i en träddungeTja. Jag vågar.
Under förutsättning att det är absolut vindstilla, jag har en vattenslang beredd och jag krattat undan allt brännbart inom ett par meter.
Gör en liten brasa som jag fyller på vartefter det brinner upp.
Så har jag eldat i minst 30 år och aldrig varit med om att elden stuckit.
Här vid huset är det mängder av lönnar och ekar runt om. Mängden löv är inte hanterbar, så jag eldarr upp dem.
Åh jag beklagar förlusten! Så hemsktÄr helt förkrossadMin hund blev akut dålig i dag och det fanns inget annat alternativ än att låta han somna in
![]()
Nej, inte skräp men trädgårdsavfall. Blöta löv är inte så roligt.Hennes lilla tomt ligger precis vid hyfsat stor väg, granne med en skola, och med stackars grannar mitt emot. Som det stank var jag glad att jag bara passerade förbi. Tveksamt om det ens är godkänt att elda på det viset, om man bortser från brandrisken. Och skräp får man väl inte elda?
@tanten och @dobbisNej, inte skräp men trädgårdsavfall. Blöta löv är inte så roligt.
den är ändrad igen@tanten och @dobbis
Från och med den 1 januari 2024 gäller nya bestämmelser och det är inte längre tillåtet att elda grenar, löv och annat trädgårdsavfall i trädgården.
Från och med den 1 januari 2024 gäller nya bestämmelser för bioavfall. Bioavfall innefattar matavfall, men även trädgårdsavfall. Trädgårdsavfall består framför allt av växtdelar, gräsklipp, löv och grenar som det ofta blir lite extra av nu på våren när många vill göra fint i sina trädgårdar.
Nu är det inte längre tillåtet att elda upp grenar, löv och annat trädgårdsavfall på den egna tomten. Avfallet ska i första hand materialåtervinnas, vilket innebär att trädgårdsavfall ska komposteras på tomten, lämnas till en återvinningscentral, eller samlas in av kommunen.
https://www.sopor.nu/nyheter/nu-faar-du-inte-laengre-elda-upp-ditt-traedgaardsavfall/#:~:text=Trädgårdsavfall består framför allt av,trädgårdsavfall på den egna tomten.
Toppen!!
Det gör ju jag alltidSå trendigt av mig! Den följer aldrig med mig, om jag inte ska till jobb eller så, men ut med hundarna? Telefon hemma...
![]()
Usch blev alldeles ledsen och ångestig.
Och arg.
Min kommun har förtydligat. Så jag är inte orolig för attbli anmäld.@tanten och @dobbis
Från och med den 1 januari 2024 gäller nya bestämmelser och det är inte längre tillåtet att elda grenar, löv och annat trädgårdsavfall i trädgården.
Från och med den 1 januari 2024 gäller nya bestämmelser för bioavfall. Bioavfall innefattar matavfall, men även trädgårdsavfall. Trädgårdsavfall består framför allt av växtdelar, gräsklipp, löv och grenar som det ofta blir lite extra av nu på våren när många vill göra fint i sina trädgårdar.
Nu är det inte längre tillåtet att elda upp grenar, löv och annat trädgårdsavfall på den egna tomten. Avfallet ska i första hand materialåtervinnas, vilket innebär att trädgårdsavfall ska komposteras på tomten, lämnas till en återvinningscentral, eller samlas in av kommunen.
https://www.sopor.nu/nyheter/nu-faar-du-inte-laengre-elda-upp-ditt-traedgaardsavfall/#:~:text=Trädgårdsavfall består framför allt av,trädgårdsavfall på den egna tomten.
Toppen!!