Hund!

Trådstartare
Den varma säsongen närmar sig med stormsteg och jag behöver skaffa en silverduk.

Finns det skillnader i kvalitet och vilken tycker ni är bäst? Och hur stor tror ni jag behöver skaffa?
Vi har en Skoda superb som tösen åker i.

Jag har ett par olika, en av de större upplever jag är av lite bättre kvalitet. Mest att jag upplever att den är lite tjockare/tätare. Likaså har jag känt på någon billigare som nästan upplevts som lite ”rivig” med risk då för att repa. Men kommer tyvärr inte på var jag köpt mina, tror att en av de mindre är dogman :)

Kan dock inte säga om någon av dom är bättre/sämre på att reflektera?

Jag har ett par olika, en av de större upplever jag är av lite bättre kvalitet. Mest att jag upplever att den är lite tjockare/tätare. Likaså har jag känt på någon billigare som nästan upplevts som lite ”rivig” med risk då för att repa. Men kommer tyvärr inte på var jag köpt mina, tror att en av de mindre är dogman :)

Kan dock inte säga om någon av dom är bättre/sämre på att reflektera?
Tack för svar!
Har surfat runt och det fanns ju en uppsjö av dukar. Har förstått att det är risk för repor nu när jag läst, inte riktigt kul.
Denna tösen är den hund som verkar mest påverkad av värme av de jag haft, så lär nog behöva en sådan. Svårt att veta vad som är bra kvalitet och inte repar så lätt dock. Spårkursen drar igång nästa vecka och där blir en del tid i bilen. Vi har redan haft över 20 grader i veckan, så bäst att beställa känns det som.

Den varma säsongen närmar sig med stormsteg och jag behöver skaffa en silverduk.

Finns det skillnader i kvalitet och vilken tycker ni är bäst? Och hur stor tror ni jag behöver skaffa?
Vi har en Skoda superb som tösen åker i.
Har ingen bil själv men efter att ha åkt med många vill jag tipsa om att ha en stor som täcker hela bilen. Då blir det svalt och skönt i min erfarenhet.

Risk för repor finns absolut, man får hantera dem lite varsamt och gärna ta hjälp av andra kursare om det är möjligt. Jag tycker att det är värt att köpa några kortare spännband så att man kan fästa hörnen på lämpligt vis, så slipper man att vinden sveper iväg duken och eventuellt skrapar lacken.

Håller också med om tipset att köpa tillräckligt stor. Har en 3x3 till min BMW 320 och den funkar tillfredsställande och täcker kupén, men hade inte skadat om den var aningens större.

Nu har jag inte kollat pa silverdukar pa manga ar, den Jag har ar sakert 10-15 ar gammal, men Jag har nog aldrig sett en som skulle kunna repa lacken pa en bil. Den Jag har ar jatte mjuk och kan inte ens repa laderkladseln i bilen eller nagot annat. Undrar om det bara ar I Sverige de riskerar att repa?

Risk för repor finns absolut, man får hantera dem lite varsamt och gärna ta hjälp av andra kursare om det är möjligt. Jag tycker att det är värt att köpa några kortare spännband så att man kan fästa hörnen på lämpligt vis, så slipper man att vinden sveper iväg duken och eventuellt skrapar lacken.

Håller också med om tipset att köpa tillräckligt stor. Har en 3x3 till min BMW 320 och den funkar tillfredsställande och täcker kupén, men hade inte skadat om den var aningens större.
Tack! Sitter och velar mellan en mellanstor eller riktigt stor, så då kanske det blir en som täcker mer då.

Nu har jag inte kollat pa silverdukar pa manga ar, den Jag har ar sakert 10-15 ar gammal, men Jag har nog aldrig sett en som skulle kunna repa lacken pa en bil. Den Jag har ar jatte mjuk och kan inte ens repa laderkladseln i bilen eller nagot annat. Undrar om det bara ar I Sverige de riskerar att repa?
Har förstått att här är de av någon slags aluminiummesh, som kan repa om man har otur.

Jag tror det ska lite otur till också, men better safe than sorry och agera med lite försiktighet :)

Jag har den största jag kunde hitta till min Superb (fast hade annan bil när jag köpte den). Har aldrig tyckt att den är för stor. Däremot har jag en mindre som komplement om jag verklgen vill täcka hela bilen.
Ska köpa en extra till utställnngstältet i år. Vet inte hur vi klarade oss innan silverdukarna kom.

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
1 968
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 167
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
939
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka