Jag har faktiskt två hundar som inte har några bäddar. Eller ja. Rottweilerna har ett tjockt täcke med påslakan på som hon sover på på natten, dagtid ligger hon på någon matta, i sängen eller i soffan.
Huskyn kan tillbringa 5 minuter i sängen sedan skyr han den som pesten för han har värmt upp den, han föredrar snö som ju är kallt. Sover ibland en stund på kvällen som en boll i soffan men hans tre favoritplatser är :
1. Vid balkongdörren, mitt på rygg med baktassarna snurrade ihopa och vilandes mot balkongdörren och framtassarna hängande mot bröstkorgen samt huvudet vilande mot dörren. Svalt och skönt i "öppningen" där!
2. I hörnet i rummet jag sover, ytterväggar, rätt svala har jag märkt. Samma sovställning, tyyyypiskt huskymanér, och så har han rumpan i hörnet och huvudet ligger under sängen och framtassarna mot väggen.
3. Under min skrivbordsstol när jag sitter där, med huvudet på ett av dess ben, helst alldeles intill min fot.
Han vill inte ha filtar eller dylikt och lägger sig bredvid eller krafsar bort. Så jag tänker inte tvinga honom.