Projekt kloklippning

pepp

Trådstartare
Vi försöker korta ner killens hunds klor.
Ganska tacksamt att hon har många ljusa. Men hur nära pulpan kan jag egentligen klippa? Tycker det är skitsvårt! Vi klipper en gång i veckan.
Lägger till en till bild i en kommentar :)
1000090841.webp

Vi försöker korta ner killens hunds klor.
Ganska tacksamt att hon har många ljusa. Men hur nära pulpan kan jag egentligen klippa? Tycker det är skitsvårt! Vi klipper en gång i veckan.
Lägger till en till bild i en kommentar :)
Visa bifogad fil 165064
För att få ned pulpan i längd behöver du klippa så nära pulpan du kan och ofta, ca 1 gång per vecka.
På bilden ser man att pulpan är väldigt lång, men det vita kan du klippa, så tar du lite hela tiden (krävs en bra klotång för att kunna skala lite åt gången, min favorit heter Millers) tills du ser pulpan som en ljusrosa fläck i mitten. Alltså titta rakt på klon inte från sidan som bilderna.

För att få ned pulpan i längd behöver du klippa så nära pulpan du kan och ofta, ca 1 gång per vecka.
På bilden ser man att pulpan är väldigt lång, men det vita kan du klippa, så tar du lite hela tiden (krävs en bra klotång för att kunna skala lite åt gången, min favorit heter Millers) tills du ser pulpan som en ljusrosa fläck i mitten. Alltså titta rakt på klon inte från sidan som bilderna.

Ja, han har väl skött kloklippningen sisådär tidigare, det är ett projekt att klippa henne, vi måste vara två och ha munkorg... men nu ska vi hålla i detta! Verkar gå bättre när jag klipper då jag är betydligt snabbare 😅

Tack för tips ☺️

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
633
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: Skjøldur
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
678
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka