Vad gör vi? Del CCXI

Som det blåser och har sig... :cautious: Igår skrapade de vägen som sedan var som ett enda stort dammoln i denna blåst och torka. Tack och lov saltade de äntligen idag. Håller tummarna för regn snart :up:!!

Hemma efter en strapatsrik utflykt till affären med dramaten och kryckor. Särskilt vägen hem med tung och full dramaten blev det några, ja, dramatiska händelser. Men det gick. Tyvärr lyckades jag efter att ha släpat hem allt ner och uppför rulltrappor, bussar, uppför min trappa, när jag skulle lägga in något jag tror är en gryta i frysen igen efter att ha pulat för att allt ska få plats, tappat klumpen på min stortå, aj! Det bara fattas att jag får en blå nagel där - samma fot jag har en fraktur i :grin:

Jag förstår att du behöver komma ut, men varför storhandla? Tänker att du kan göra det lättare för dig själv?

Jag förstår att du behöver komma ut, men varför storhandla? Tänker att du kan göra det lättare för dig själv?
När jag väl gick ut så vill jag inte behöva göra det resten av veckan. Ska till läkare imorgon, men sedan blir det inget mer minst den här veckan. Har tagit ut en lammstek ur frysen och nu blir det lamm i ett antal dagar. Fffa så behövde jag toapapper, var nere på mindre än en rulle :nailbiting:

Tittar på Så länge hjärtat slår. Den visar verkligen hur det var att jobba i vården under pandemin. Från att man trodde att det bara var något tillfälligt till att gå i full skyddsmundering hela tiden

Ganska mätt, hotellfrukost och styrelsemöte-pizza, och ganska trött. Har iaf packat upp mina väskor och bytt till pyjamas. Nu ska jag göra mat till helgens jobb-matlådor och sen parkera mig i soffan.

1000026782.webp

Men jäklar också, kom just på att jag glömde köpa mjölk! Får ta det på vägen till läkare imorgon. Hopp chop

Djuren är ju ofta roliga 😅. Vår stora katt, kändes ju som en klosskatt när han landade på min mage i morse när alarmen ringde 😆.
Hästarna med; Asså igår när jag betade dem lite for ena katten förbi plötsligt, blev en oväntat liten reaktion faktiskt. Idag när jag tog in dem för lunch stod gårdsägaren och någon karl från en firma på håll som de inte är vana vid och det var SÅ farligt; höga halsar, vägrade gå och fröken fjorda blåste i näsborrarna 😆. Bad dem prata lite med oss och då lugnade sig min direkt men hagkompisen 29 år ung krökte nacke och steppa i sidled förbi dem 🤣, precis vad jag behövde med inte direkt i form av förkylningen 😅.
Sen ikväll soffhäng, te med honung och ingefära för halsen och Sveriges mästerkock på teven 😊. Nu ska jag bestämma mig för vilken bok jag ska ta med upp till sängen och läsa innan jag slocknar 😴

Idag börjar jag sent och jobbar till sent.
Ska sitta på lokalsamtal hela kvällen. Så jag börjar inte förrän 10. Tänkte följa med till öppna förskolan en stund nu på morgonen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 812
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
407
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 492
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Uppfödning Portugal