Vad gör vi? Del CCXI

KÀnns lÀskigt. Och jag vet egentligen ingenting om husköp (kÀnns det som iaf). Jag har bott i lÀgenhet i princip hela livet. Ska be nÄgra husÀgande vÀnner att kolla pÄ annonsen ocksÄ och se om de upptÀcker nÄgra varningsflaggor som jag missat... Men det verkar som att rimliga renoveringar Àr gjorda och att allt i grunden i bra skick. NÄgra tapeter som Àr svinfula, men det Àr ju verkligen inget att haka upp sig pÄ.

Problemet annars Àr vÀl mest att jag i sÄ fall skulle behöva byta jobb (sambon har redan sÄ att han kan jobba frÄn flera olika kontor, bland annat nÀra det hÀr huset). Nog för att chefen vet att jag nÄgon gÄng framöver vill flytta bort frÄn Sthlm med allt vad det innebÀr, men jag vill inte byta jobb precis nu och att hitta nytt jobb Àr ju inte heller det enklaste. Visst skulle vi klara oss en stund pÄ enbart sambons lön, men jag vill ju inte gÄ arbetslös utan en aning om hur det blir framöver.

Hundarna varit ute i morse och jag har hunnit ha ett möte, men Àr riktigt vissen idag. Hade behövt sova nÄgra timmar till. Nu har jag iaf tagit min frukost, antibiotika och smÀrtstillande sÄ mÄste vÀnta minst en timme innan jag fÄr Àta nÄgot. Försöker trycka undan illamÄendet sÄ jag hinner smÀlta tabletterna. :(

Försöker renskriva mina anteckningar frÄn alla utbildningar. Eftersom jag kan anvÀnder jag diktering och det gÄr toppen... fram till nu.
Diktering av ordet pseudonymisering Ă€r inte den bĂ€sta 😅 Den skriver bara underliga grejer. :p
Snart Àr anteckningar om pseudonymisering slut dock... ska bli skönt.

Köpt 1-Ärspresent till kusinbarn.
IMG_5249.webp

Min pappa gjorde en likadan operation onsdag tvÄ veckor sen. Han var lite ynklig första tvÄ dagarna efter sen mer och mer som vanligt. Kommer gÄ bra för din pappa med hoppas jag.
Skönt att det gick bra! Jag tror inte heller att det kommer att vara nÄgra problem sÄ lÀnge han hÄller sig i skinnet efterÄt. Hopplös envis gubbe som ska göra allt.
Vi har bett doktorn ge honom en vÀldigt svartvit lista pÄ vad han fÄr och inte fÄr göra. :)

Han borde vara pÄ uppvaket snart.

Skönt att det gick bra! Jag tror inte heller att det kommer att vara nÄgra problem sÄ lÀnge han hÄller sig i skinnet efterÄt. Hopplös envis gubbe som ska göra allt.
Vi har bett doktorn ge honom en vÀldigt svartvit lista pÄ vad han fÄr och inte fÄr göra. :)

Han borde vara pÄ uppvaket snart.
Envisa pappor Àr ett slÀkte för sig...

Gick fint att jobba till vÀrktabletterna gick ur, och dÄ slog det rÀtt hÄrt. DÄ jag inte hade nÄgot viktigt i em sÄ stÀmplade jag ut. Nu har jag sovit i 1,5h vilket kÀnns bra nÀr jag sov sÄ dÄligt inatt.

Nu ska jag bara fördriva tiden till min kompis kommer ikvĂ€ll. Utmaningen Ă€r att göra det utan sociala medier dĂ„ vi ska se gĂ„rdagens hoppning tillsammans och jag inte vill veta resultatet i förvĂ€g 🙈

Och sĂ„ fort jag gick ur trĂ„den sĂ„ lyckades jag se HvEs typ resultat pĂ„ buke 😂 (var en risk jag var villig att ta), sĂ„ dĂ„ jag jag lila gĂ€rna kolla Instagram 🙈

KÀnns lÀskigt. Och jag vet egentligen ingenting om husköp (kÀnns det som iaf). Jag har bott i lÀgenhet i princip hela livet. Ska be nÄgra husÀgande vÀnner att kolla pÄ annonsen ocksÄ och se om de upptÀcker nÄgra varningsflaggor som jag missat... Men det verkar som att rimliga renoveringar Àr gjorda och att allt i grunden i bra skick. NÄgra tapeter som Àr svinfula, men det Àr ju verkligen inget att haka upp sig pÄ.

Problemet annars Àr vÀl mest att jag i sÄ fall skulle behöva byta jobb (sambon har redan sÄ att han kan jobba frÄn flera olika kontor, bland annat nÀra det hÀr huset). Nog för att chefen vet att jag nÄgon gÄng framöver vill flytta bort frÄn Sthlm med allt vad det innebÀr, men jag vill inte byta jobb precis nu och att hitta nytt jobb Àr ju inte heller det enklaste. Visst skulle vi klara oss en stund pÄ enbart sambons lön, men jag vill ju inte gÄ arbetslös utan en aning om hur det blir framöver.
Jag tĂ€nker att titta kan man alltid göra. Man lĂ€r sig sĂ„ mkt av det. Att kolla bara gör ju inte att man förbinder sig till ngt. 😊

Fick inte ner telefonen i fickan pÄ ridtightsen ute i stallet. InsÄg att jag hade dem ut och in.
Borde vĂ€l mĂ€rkt att man har siliconplupparna inĂ„t liksom.. 🙄😅
Nu tĂ€nkte jag stĂ€lla tekokaren pĂ„ spisen. Har ocksĂ„ tappat en blomkruka som gick sönder. Grattis tröttmössa-mig och hoppas jag fĂ„r sova inatt. 😅

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det Àr nÄgot som lÄter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 185
Senast: tanten
·
TrÀdgÄrd & VÀxter Jag har alltid vÀntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra Äret var bugdetgranarna slut nÀstan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: zassoo
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 215
  • LĂ„st
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag frÄn thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 816

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka