Vad gör vi? Del CCIII

Råkat bli erbjuden ett jobb lite lagom oväntat sådär och funderar på hur man lägger fram ett löneanspråk 🤣:confused: Argumenterar man för sin sak? Siffran är inte jätteviktig så det känns lite konstigt.

/Amha som tidigare bara fått en lön serverad enligt kollektivavtal och därför inte behövt bry sig
 
Råkat bli erbjuden ett jobb lite lagom oväntat sådär och funderar på hur man lägger fram ett löneanspråk 🤣:confused: Argumenterar man för sin sak? Siffran är inte jätteviktig så det känns lite konstigt.

/Amha som tidigare bara fått en lön serverad enligt kollektivavtal och därför inte behövt bry sig
Har aldrig argumenterat, utan mer sagt vad jag önskar, och sen har jag fått ett motbud om jag erbjudits tjänsten :) Först då kan man deala lite (enligt min erfarenhet).
 
Jag dealade inte ens, det var mer än vad jag vågat be om själv :o :rofl:
Nej, det har jag nog inte gjor heller 😂 Roligast var ändå mitt första ”riktiga jobb”. Jag gav ett löneanspråk som jag ”tagit i” lite på. Blivande chefen erbjöd mig jobbet, och förklarade sen omständligt under ca 10min varför jag inte kunde få lönen jag begärt, och erbjöd mig sen 200kr mindre än jag begärt 😂
 
Nej, det har jag nog inte gjor heller 😂 Roligast var ändå mitt första ”riktiga jobb”. Jag gav ett löneanspråk som jag ”tagit i” lite på. Blivande chefen erbjöd mig jobbet, och förklarade sen omständligt under ca 10min varför jag inte kunde få lönen jag begärt, och erbjöd mig sen 200kr mindre än jag begärt 😂

Alltså... jag är dotter till en auktionist som var mästare på att pruta/förhandla pris (jag är inte ens i närheten av att vara lika duktig som pappa! :heart) som jag lärt mig av. Första jobbet som F-skattare tog jag i rejält i min offert för jag trodde det skulle bli förhandling men de godtog det. När jag skulle jobba för dem igen frågade deras svenska fixare och administratör (som definitivt visste vem min pappa var) om jag kunde tänka mig att sänka priset, de tyckte det var lite högt. Jag skrattade och förklarade som det var och han höll på att bryta ihop, han gapskrattade så :rofl:
 
När man blir påkommen med att mordhota sin nya ungslyngel-granne som tittade på ens mat..🙄😅
IMG_1028.webp
 
Råkat bli erbjuden ett jobb lite lagom oväntat sådär och funderar på hur man lägger fram ett löneanspråk 🤣:confused: Argumenterar man för sin sak? Siffran är inte jätteviktig så det känns lite konstigt.

/Amha som tidigare bara fått en lön serverad enligt kollektivavtal och därför inte behövt bry sig


Senast fick jag mer än jag begärde så jag förhandlade såklart inte. Jag brukar tänka att jag vill ha betalt för min erfarenhet och kompetens. Så det beror på om du jobbat inom branschen förut då och har erfarenhet. Sen brukar jag lägga mig lite högre än vad jag kan tänka mig att acceptera..Sen får man ju såklart inte vara helt off från vad som kan vara rimligt utifrån vad en sån tjänst ger. Är det en ny bransch för dig kolla med facket. Är det en offentlig tjänst begär ut en lönelista från HR över vad de andra som jobbar på samma enhet eller avdelning har.
 
Min gamla märr kunde få för sig att mordhota mig vid matdags med strukna öron, märrpip och ett "bett" i näsan eftersom hon visste att jag skulle svara med samma mynt, ja utan strukna öron då. :D
Det skulle han aldrig göra! Han är rätt humorlös mot hästar med i hans tycke dåligt språk. Och såna människor.. 😅 Matte-uttrycket när han blir störd då han äter krubbmaten är:
IMG_1067.webp
 
Lyckats få ihop en cherry-cheesecake som är i frysen inför sambos födelsedag imorgon. Nam!
Hade för lite flaskor när jag kokade körsbärssaft förut och tog en stor syltburk. Det har blivit sånt vakuum att det inte går att öppna den. Försökte med tänger och gud vet vad. Tur att jag hade kvar i frysen. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 810
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 856
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 061
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp