Vad gör vi? Del CCIII

Efter dagens andra lektion var jag beredd att säga upp mig och emigrera till Alaska. Sedan hade jag en lektion till efter lunch och nu känner jag ändå att jag har så många fina elever. ❤️

Så otroligt skönt med helg! Ska laga pasta carbonara på pappas vis, till kvällsmat och tror faktiskt att jag ska ta kvällen ledig och se en film. Eller så ser jag en film samtidigt som jag jobbar i företaget..? Vi får se.

Surar över att jag tappade mina lurar idag? Antingen vid Ica eller utanför macken där jag fyllde på luft i däcket. Surt! 😩
 
Sitter i soffan och har varit hemma med mage som krånglar.
Vet inte riktigt varför men får ringa vc och utreda den dumma magen nu.
Går och nojar över att det är nåt allvarligt
 
Började dagen tidigare än vanligt eftersom jag hämtade kompisens avkomma som lämnade in sin bil för byte av ruta.

Glad över det nytagna körkortet, nu har hen nått frihet! Bor på landet och måste gå en bra bit till de få bussar som går. Slut på det nu när uppkörningen gick kanonbra :heart

Tillhör dem som trängdes i afförer idag eftersom sjukersättningen kom idag. Köpte ny kupevärmare eftersom den tidigare var helt kaputt.
 
TFIF! (efter en sådan här vecka räcker inte det mer vedertagna TGIF till för att beskriva lättnaden)

Har checkat ut från jobbet två timmar tidigt och tänker inte ha ett dugg dåligt samvete för det. Det har varit en alldeles fruktansvärd vecka på många fronter och "överkörd av en lastbil"-känslan har dominerat. Nu ska jag lägga mig och sova en stund för att förhoppningsvis bli av med den senaste omgången huvudvärk, och sedan ska jag svida om och knata bort till vår lokala stand up-klubb där min och makens absoluta favoritkomiker (tänk er Glasgows svar på Johan Glans) gör en spontan show ikväll. Vanligtvis uppträder han på landets största arenor, men han brukar dyka upp här "hemma" sisådär en gång om året eller så för att testa nytt material. Biljetterna sålde denna gång slut på tre minuter... Gudarna ska veta att jag behöver skratta ordentligt efter den här veckan, så det känns som en helt perfekt fredagsaktivitet! :love:
 
Städar i källaren (5 rum) efter elektrikern som rev alla sladdar/kablar, milde tid vad kabel o kabelskor + dosor det blev men nu är allt sprillans nytt där med. Av bara farten fortsatte jag med hyllor o lådor fulla med gud vet o allt annat.
Nu sorteras det i slänga, slänga o slänga , spara o ev bra o ha.
Det är så himla skönt att få tummen ur och göra en rockad, varför i himmelens namn spar man på allt mög för fast man så väl vet att "det där var utdaterat för 10+ år sen"? Nädå, man flyttar bara skiten till ett nytt hörn längre in och så är det glömt för stunden. :angel:
 
Var på en skön behandling idag (måste göra av med friskvårdsbidraget innan årets slut!), men det tog tydligen rejält skruv i kroppen för jag blev så enormt klubbat dödstrött att jag inte kan göra nåt annat än att sitta i soffan och bara stirra. Det blir INGEN middag idag, kan jag säga! Är till och med för trött för att vara hungrig. Behandlaren sa att jag var väldigt stel, mycket att jobba med. Hm, det är tydligt att kroppen fick sig en genomkörare... Orkar inte tänka en rak tanke ens! 😵
 
Göra i efterhand? Nej nej nej du skall ha betalt för hela helgen så klart. Tyvärr går chefen in hos oss och ändrar sånt.

Det är värre att vara bra anställd och jobba gratis... :D :D:D:D
Med tanke på att jag jobbar i regionen så naj här får man minsann inte betalt för hela helgen när man sitter i soffan :D Chefen skickar ett mail till mig ibland med bara en skärmdump över mina tider och så fattas uttiden.... Lite lätt passivt aggressivt kan kännas :D
 
Med tanke på att jag jobbar i regionen så naj här får man minsann inte betalt för hela helgen när man sitter i soffan :D Chefen skickar ett mail till mig ibland med bara en skärmdump över mina tider och så fattas uttiden.... Lite lätt passivt aggressivt kan kännas :D
Vi får tyvärr inte betalat heller men vi brukar skoja om det...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 810
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 856
Senast: Inte_Ung
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 060
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp