Vad gör vi? Del CCIX

Men jäklar också. Jag kunde skruva ur skyddsglaset från ugnslampan lätt, men själva glödlampan är en såndär man sticker in, inte skruvar och jag kan inte rucka den. Vågar inte använda för mycket våld.

Men jäklar också. Jag kunde skruva ur skyddsglaset från ugnslampan lätt, men själva glödlampan är en såndär man sticker in, inte skruvar och jag kan inte rucka den. Vågar inte använda för mycket våld.
Hurdå "sticker in"? Kolla på youTube, det finns säkert en instruktionsvideo! :)

Hurdå "sticker in"? Kolla på youTube, det finns säkert en instruktionsvideo! :)

Halogen. Och tydligen måste man ha handskar eller liknande även för att ta ut den gamla glödlampan. Petade en del på den med fingrarna innan jag fick ut den med en liten tång. Förhoppningsvis har inte hela spisen kortslutits.

Halogen. Och tydligen måste man ha handskar eller liknande även för att ta ut den gamla glödlampan. Petade en del på den med fingrarna innan jag fick ut den med en liten tång. Förhoppningsvis har inte hela spisen kortslutits.
"Måste" är nog att ta i, det verkar vara en säkerhetsgrej för att inte krossa lampan, du är okej. :) Nu har du ju fått ut den i alla fall, använd en trasa för att peta in den nya bara! No worries!

"Måste" är nog att ta i, det verkar vara en säkerhetsgrej för att inte krossa lampan, du är okej. :) Nu har du ju fått ut den i alla fall, använd en trasa för att peta in den nya bara! No worries!

Min spis är så otroligt smutsig. Spenderade en hel del tid på att lista ut hur jag kunde ta bort ugnsdörren. Hittade som tur är artikelnummer så efter mycket grubblande så fick jag bort eländet. Måste köpa ett par städhandskar och passa på, nu när jag ändå behöver byta lampa, även rengöra den lite.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 351
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 016
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 128
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 069
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka