Vad gör vi? Del CCIX

Fina fina du! ❤️❤️❤️
Livet rullar på här, upp o ner som vanligt. Jag fick en stroke för snart ett år sedan som jag fortfarande hämtar mig ifrån. Är fortfarande väldigt otursförföljd...

Känner nog inte igen dig, sett dig däremot när jag bara smygläste nån enstaka gång. Men fy stroke så pass ung låter otäckt och hemskt. Hoppas allt vänder snarast! ❤️

Fått gjort det jag tänkte (badrumsstäd, tvätt och promenad) PLUS äntligen fått plockat in lite utebelysning som har legat och skräpat. Känner mig nöjd, nu med hoppning, våfflor och kaffe :up:!

Kände mig svajig i hallen när vi skulle gå ut tidigare idag. Surade att fukten får väggkontakten till motorvärmaren att lösa och när jag lastat hundarna hann jag knappt 100 m innan jag fick stanna bilen och gå till en snödriva. Efter en del hulkanden kom frukosten upp och jag kunde sätta mig bakom ratten igen. Åkte och köpte en ny gardinstång och duschdraperi, gillade inget av det jag köpte tidigare så ska ta med det i morgon och lämna tillbaka. Köpte en korv och dricka så jag iaf hade något i magen när vi åkte till hästarna i det här äckliga vädret. :yuck:

Mulet, plusgrader, vatten på is, sörja och vattenpölar. Stackars varulven halkade omkull på isen och hade svårt att ta sig upp igen då tassarna bara gled. Annars glada hundar som försökte ta sig fram i snön som de bara sjönk ner i och då jag själv inte ville ramla vände vi snart och gick tillbaka till bilen.

Hästarna fått en ny bal till lösdriften, de har kvar av den gamla men nu kan jag bara öppna den nya när det behövs och slipper säga till. Rent vatten, bäddade med mer halm i vindskyddet och tog av alla täcken så de kan rulla i snön nu när de börjat fälla och det kliar. Ska tyvärr vara skitväder i flera dagar nu så blött överallt och blöta hundar att ta med sig in.

Ätit en mango och sedan lagt mig igen då jag fortfarande mår illa och med en morrande varulv bredvid sängen. Jag kliar för lite på honom. 😄:heart

Tvättmaskinsrally här också. Inte kul och jag HATAR att hänga tvätt men det måste göras :D
Jo hänga tvätt hade man kunnat vara utan, kör det som går med torkfunktionen på maskinen. Men mycket behöver ju hängas ändå.

Är dock överlycklig över att slippa tvättstugan i förra lägenheten, guld värt att tvätta i lägenheten när andan fallar på. Har även maskin i källaren här, så ibland går jag dit just för att köra lakan mm och slippa ha det i lägenheten med.

Sjukt jävla irriterad. Vad är det för fel på folk?

Jag ligger på en avdelning med människor som är nytransplanterade. Vilket inneär att vi inte får vistas bland folk. Idag väller det in besökare ett gäng på nästan 10p till en människa och några fler. Hela lunchrummet är fullt och personalen har nu fått köra ut de som sitter och hostar och snorar!! Tänker de inte alls på den de besöker?

Personalen är inte glad. Jag tänker inte sätta mig därute och äta utan kommer hämta till rummet.

Lungtransplanterade får inte vistas bland folk förens efter 6 månader. Vi "andra" 3 ska tänka som under covid så hur i helvete tänker dessa människor?

Mitt humör idag är inte det bästa pga av dålig/för lite sömn så är redan lättirriterad.

Sjukt jävla irriterad. Vad är det för fel på folk?

Jag ligger på en avdelning med människor som är nytransplanterade. Vilket inneär att vi inte får vistas bland folk. Idag väller det in besökare ett gäng på nästan 10p till en människa och några fler. Hela lunchrummet är fullt och personalen har nu fått köra ut de som sitter och hostar och snorar!! Tänker de inte alls på den de besöker?

Personalen är inte glad. Jag tänker inte sätta mig därute och äta utan kommer hämta till rummet.

Lungtransplanterade får inte vistas bland folk förens efter 6 månader. Vi "andra" 3 ska tänka som under covid så hur i helvete tänker dessa människor?

Mitt humör idag är inte det bästa pga av dålig/för lite sömn så är redan lättirriterad.

Fy fan, jag förstår att du och personalen är vansinniga!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 349
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 014
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 128
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 067
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Rumsväxter 2
  • Knäckemacka
  • Tjockistråden 4