Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*viska* Jag såg på Facebook nån film på dubbla bokhyllor, de hade satt en till rad hyllor framför, men en hyllbredd mindre så de kunde skjuta dem åt sidan för att komma åt hyllan bakom.Lyckos dig!
Själv har jag slut på väggar att ställa bokhyllor efter, och slut på bokhyllor att ställa böcker i
Så jag får börja med att välja ut en bok som kan skänkas bort när jag vill köpa en ny![]()
Det finns även förstoringsverktyg i mobiler numera så man behöver inte ta bild. Använder den till att läsa innehållsförteckningar.Får testa! Så långt har jag inte ens ens tänkt![]()
Åtminstone jag vet det.Du vet att man kan ha dubbla rader va?![]()
Ja jag skrev det där med glimten i ögat fast det finns ett uns sanning i detta, jag fick ju en folkilsken rödfuxmärr "dumpad" här och hon kostade inte en spänn mer än matkostnaden och avlivningen men då hade vi haft skoj i 17 år och hon blev 25. Det var den absolut roligaste häst jag haft, väldigt fysisk men med stil och finess och kunde skrämma vem som helst men under fasaden klappade ett hjärta av renaste guld.Nu hoppas jag att det där var med glimten i ögat.
Det är ju inte priset på hästen som gör mig lite försiktig - ser en bara till det så kan jag faktiskt lägga rätt mycket pengar!
Jag har ju haft ett sto "från travet" (vbl.sto som inte hade traven eller viljan för lopp). Hon kostade 7tkr första gången jag köpte henne, 0kr den andra gången. Jag ångrar inte en sekund, men hon var rätt ordentligt dyr i drift under de sista åren. Och det är inte precis billigt att ha häst häromkring - det kostar lika mycket för en billig häst som en dyr liksom.
Målet är att skaffa häst igen, det kommer!
Jag vet iallafall att härifrån får dom bära mig med fötterna före, skulle nån inkvartera mig i en lägenhet eller på nåt hem skulle jag stendö på väg dit, så tjurig är jag.Åtminstone jag vet det.
Men det är jobbigt. Vet att jag sannolikt inte kommer att kunna bo kvar i huset så väldigt många år till. Jag har oändliga mängder böcker. Antagligen bara att köra till tippen.
Snart går jag i riktig pension och då blir inkomsten ännu lägre. Plus att avkomma med sambo antagligen kommer att flytta iväg fort sambon får jobb som hen studerat för. Funderar på vad som håller mig kvar här, ska jag så småningom flytta till tätorten, ska jag hyra eller köpa bostadsrätt i så fall. Eller bostad i helt annan del avlandet, inte allt för många timmar från avkomma?
Oändligt mycket tankar som snurrar i huvudet. Hutar åt skallen att varva ner men det går sådär.
Du kan skicka hit något möteSpelat Uno med mina föräldrar hela kvällen. Make och bebis har somnat.
Nu ligger jag med i sängen och är inte alls taggad på jobb imorgon. Bara möten hela dagen..
Men hur gör alla, min började pipa och sen stack hon och då var det bara att hålla i sig och jag ska sent glömma när en bekant till en bekant tjatat sig till en ridtur och påstod att hon minsann kunde allt så tja, hon fick halsrem och inget mera eftersom det inte fanns nåt mera, när dom kom tillbaks var hon ganska blek om nosen och jag visste att när dom kom in på skogsvägen blev det fullt ös medvetslös.Vaknade till regn men efter det kom solsken och så lite mer dismen en torr häst att sadla tack vare hon fått regntäcke utan att jag bett om det
. Så stack ut i skogen och idag la vi till galopp uppför skogsbacken; eftersom hon fick skritta innan så visste hon ju inte om hon skulle få galoppskänkel så det blev en städad fattning innan jag lät henne sträcka ut lite, härligt
. Härlig ridtur på min underbart härliga häst
.
Avslutar kvällen och helgen med Farmen och varma mackor och frukt och bär till kvällsmat och soffhäng med älsklingen och katterna.
Usch ja, jag har också haft min beskärda del av stopp i avloppen i tidigare lägenhet. Det är verkligen inte roligt! man rensar och rensar och så sitter stoppet alltid längre ner. i mitt fall var det ett gammalt hus med för många lägenheter än vad avloppssystemet var byggt för så det pallade inte med. Alla lägenheter där hade stopp titt som tätt.Lagt mig för natten och surar, har som snart alla andra stopp i avloppet så badkarsvattnet rann ut över golvet.![]()