Vad gör vi? Del CCIX

Ringt vårdcentralen men vi behövde inte åka dit. Fick recept på hostmedicin. Tycker inte om att söka vården, vilket är fånigt eftersom jag jobbar inom… vården :rofl:

Barnet hostar men kämpar på. Jag är seg. Blir så otroligt trött av att vabba av någon anledning!

Gårdagens pyssel, tänk vad det går att göra av en plåtbit, luftintaget till kupèfläkten fanns inte kvar på Pv-n och finns inte heller längre att köpa så då blev det till att göra ett nytt.

20250224_091157.webp

Tillbaka på jobb efter långvab och lov. Suck säger jag bara. I min sal är det kaos, inkl sönderbrutna skåpsdörrar och färgkladdade bord. Dessutom saknas det (dyra) tygsaxar och allt tyg som jag sorterat så noga är nu bara ihopknölat kaos.

Fick dessutom (inofficiellt, tydligen är det hemligt för mig?!) info om min föräldralediga kollega och hen kommer inte tillbaka nu heller.
Så kaoset fortsätter. Jag orkar inte.

Tillbaka på jobb efter långvab och lov. Suck säger jag bara. I min sal är det kaos, inkl sönderbrutna skåpsdörrar och färgkladdade bord. Dessutom saknas det (dyra) tygsaxar och allt tyg som jag sorterat så noga är nu bara ihopknölat kaos.

Fick dessutom (inofficiellt, tydligen är det hemligt för mig?!) info om min föräldralediga kollega och hen kommer inte tillbaka nu heller.
Så kaoset fortsätter. Jag orkar inte.
Undrar vad det kommer att bli av alla "kravall-ungar" i framtiden för förfallet verkar fortgå med oförminskad styrka.

*viska* Jag såg på Facebook nån film på dubbla bokhyllor, de hade satt en till rad hyllor framför, men en hyllbredd mindre så de kunde skjuta dem åt sidan för att komma åt hyllan bakom.
Jag såg nyss en instagramfilm där man placerade äggkartonger längst bak på hyllan. Sedan satte man ett lager böcker ovanpå äggkartongerna och ett lager böcker framför. Smart, för man ser böckerna bakom som sticker upp en bit. Också smart för att det är en billig och enkel lösning.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 352
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 017
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 130
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 070
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka