Vad gör vi? Del CCIX

Helvete.
Vi skulle ha ett möte på Teams nu på eftermiddagen. Nu sitter de ihop i ett rum typ tio meter härifrån och jag sitter själv på mitt rum.. Varför sa de inte till mig också? Fy fan. Vuxna, om än unga, människor!

Jag orkar inte.

Helvete.
Vi skulle ha ett möte på Teams nu på eftermiddagen. Nu sitter de ihop i ett rum typ tio meter härifrån och jag sitter själv på mitt rum.. Varför sa de inte till mig också? Fy fan. Vuxna, om än unga, människor!

Jag orkar inte.

Jag skulle nog ha gatt in och ifragasatt just det. Det blir ju definitivt inge battre om de fortsatter och det ar inte alls sakert att alla tycker att det ar okay da manga inte vill sticka ut hakan och saga nagot. :heart

Jag skulle nog ha gatt in och ifragasatt just det. Det blir ju definitivt inge battre om de fortsatter och det ar inte alls sakert att alla tycker att det ar okay da manga inte vill sticka ut hakan och saga nagot. :heart
Jag orkar inte. Jag orkar verkligen inte..
Det är så jäkla jobbigt stämning, och vad jag än säger så går de i försvar. Fick veta av en annan kollega att de säger att jag inte gör mitt jobb ordenligt. Kul att höra liksom..

Jag tänker inte säga upp mig på grund av en vikarie. Jag biter ihop och hoppas att hen slutar snart. Kommer ta upp det med chefen igen på medarbetarsamtalet.

Det vimlar inte av den här typen av jobb i mitt närområde..
Nu vet jag ju varken vad du jobbar med eller var du bor men jag bodde ju i Eskilstuna som är en industristad och hade jag velat hade jag kunnat välja och vraka bland industrierna för jobb fanns lite överallt, det var på Volvo Bm jag jobbade som rörmokare och diversereparatör inom fastighetssidan.

Som egen företagare blev jag känd som "han som man ringer till när det krisar" och ena dan kunde jag vara på nåt företag som truckförare, nästa som maskinskötare, nästa som fastighetsreparatör, bilreparatör, diversemontör osv. så jag var runt på många företag för snabbjobb, en kul tid när jag träffade mycket folk och fick massor med ny kunskap inom många områden. :)

Blev ingen hemgång idag. Troligtvis imorgon eftermiddag.

Tog en lånpromenad efter lunchen men räknade inte med att det skulle eegna så mycket här i Göteborg. Stannade till på Espresso House här på Sahlgrenska och unnade mig en scones med smör och ost. Så nu sitter jag här ska starta igng en serie och ta min scones. Har just hämtat en kopp te också.

Livet känns rätt ok börjar se slutet på vistelsen här.

Nu vet jag ju varken vad du jobbar med eller var du bor men jag bodde ju i Eskilstuna som är en industristad och hade jag velat hade jag kunnat välja och vraka bland industrierna för jobb fanns lite överallt, det var på Volvo Bm jag jobbade som rörmokare och diversereparatör inom fastighetssidan.

Som egen företagare blev jag känd som "han som man ringer till när det krisar" och ena dan kunde jag vara på nåt företag som truckförare, nästa som maskinskötare, nästa som fastighetsreparatör, bilreparatör, diversemontör osv. så jag var runt på många företag för snabbjobb, en kul tid när jag träffade mycket folk och fick massor med ny kunskap inom många områden. :)
Men du det där är inte lika lätt för alla

Helvete.

Jag orkar inte.

Det är ett helt oacceptabelt beteende som skulle ge en skarp tillsägelse hos oss. Fortsätter det så krävs att man gör en åtgärdsplan tillsammans med sin chef, därefter blir det arbetsrättsliga åtgärder om inte planen ger resultat.

Jag tycker nog att du ska ta upp det igen med både chef och facket. Innan nån sätter stopp för det, så stoppar det inte, utan blir oftast värre.

(Sen om det finns en sådan kultur som är accepterad av arbetsledningen (eller blundas för/ignoreras kanske är oftare sant) så tyder det på stora problem som gör att man ändå kanske skulle vilja söka sig vidare.)

Blev ingen hemgång idag. Troligtvis imorgon eftermiddag.

Tog en lånpromenad efter lunchen men räknade inte med att det skulle eegna så mycket här i Göteborg. Stannade till på Espresso House här på Sahlgrenska och unnade mig en scones med smör och ost. Så nu sitter jag här ska starta igng en serie och ta min scones. Har just hämtat en kopp te också.

Livet känns rätt ok börjar se slutet på vistelsen här.
Hoppas hoppas hoppas att du snart får åka hem. ❤️

Jag orkar inte. Jag orkar verkligen inte..
Det är så jäkla jobbigt stämning, och vad jag än säger så går de i försvar. Fick veta av en annan kollega att de säger att jag inte gör mitt jobb ordenligt. Kul att höra liksom..
Så kan du inte ha det. OK, jag fattar att det kan vara dåligt med jobb inom vissa branscher och på vissa orter. Men du kanske ändå måste överväga om du kan vara kvar på en sådan arbetsplats?

Alltså jag tror mobbning och särbehandling är ganska vanligt på arbetsplatser men det tystas ner
Så är det i alla fall på min arbetsplats vi har haft ett par fall men fått utav chefen faktiskt att det får lov att tas med en nypa salt för ”personen är sån”
Eh ja elak är ordet som ska in på vågrätt ett i arbetsplatsmiljökorsordet

Det var jag som var fackombud, nu har vi inget. Jag känner att detta det centralt hjälper inte.

Fast om du inte gor nagot kommer det bara att bli varre ... Nagon av dem, den ledande i gruppen ... kan mycket val ha som mal att du sager upp dig. Jag forstar precis hur svart det kanns, men du kan inte lata dem/ledaren vinna. De allra flesta ar medfoljare i sadana situationer, de vill inte skapa hoga vagor och stalla sig emot en stark personlighet som drar igang en mobbing av en person.
Som @sjoberga sager, prata med chefen igen och dra in facket for det ar ohallbart att ha det som det ar och forr eller senare orkar du inte vara kvar. :heart

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 354
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 133
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 072
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka