Ghost sadel

Honey07

Trådstartare
Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel jag provat var en Barefoot i western modell och den var väldigt konstig för jag hamnade för långt bak med fötterna.
Jag har hittat en begagnad som ser fin ut men det följer inte med någon padd. Behöver man inte ha det för dessa bomlösa sadlar?

Jag har en Ghost Cavallin, den har rejäla avtagbara bossor som skapar kanal, precis som på en vanlig sadel. Den har också tekniskt sett en bom, dock väldigt flexibel.

Min är modifierad med sätesinlägg från Barefoot och öppna stigläderkrampor. Tycker det är smidigt att man kan flytta på stigbygelläget, så man kan få till rätt plats.

Du kan anpassa Barefoot på samma sätt också, men alla kroppar är olika. Så den sadelns ägare hade väl satt den för långt bak för dig. Barefoot är

Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel jag provat var en Barefoot i western modell och den var väldigt konstig för jag hamnade för långt bak med fötterna.
Jag har hittat en begagnad som ser fin ut men det följer inte med någon padd. Behöver man inte ha det för dessa bomlösa sadlar?
Jag har också en Ghost sadel, en Lipica. Innan hade jag en WOW sadel men hur jag än ändrade den så visade hästen tydligt att den inte trivdes med den. Jag köpte den ny och fick hjälp av återförsäljare att passa in sadeln både för mig och hästen. Det är lika viktigt med en bomlös sadel som med en bomsadel.

Jag har också en Ghost sadel, en Lipica. Innan hade jag en WOW sadel men hur jag än ändrade den så visade hästen tydligt att den inte trivdes med den. Jag köpte den ny och fick hjälp av återförsäljare att passa in sadeln både för mig och hästen. Det är lika viktigt med en bomlös sadel som med en bomsadel.
Hur passar man in den? Olika modeller eller kan man anpassa själva sadeln på någotvis? ☺️

Jag har en Ghost Cavallin, den har rejäla avtagbara bossor som skapar kanal, precis som på en vanlig sadel. Den har också tekniskt sett en bom, dock väldigt flexibel.

Min är modifierad med sätesinlägg från Barefoot och öppna stigläderkrampor. Tycker det är smidigt att man kan flytta på stigbygelläget, så man kan få till rätt plats.

Du kan anpassa Barefoot på samma sätt också, men alla kroppar är olika. Så den sadelns ägare hade väl satt den för långt bak för dig. Barefoot är
Okej ja så måste det ha varit då. ☺️ tycker du att din sadel är stadig? När jag tittar på bilder så ser de ut att placera ryttaren ganska högt. Men det kanske är en synvilla ☺️

Okej ja så måste det ha varit då. ☺️ tycker du att din sadel är stadig? När jag tittar på bilder så ser de ut att placera ryttaren ganska högt. Men det kanske är en synvilla ☺️

Bossorna är rejäla, så man hamnar ganska högt i början innan dom satt sig lite. Det är dock bara Cavalin crusader jag har erfarenhet av.

Den är stadigare än en "soffkudde" (barefoot etc) men inte lika stadig som en bomsadel.

Jag använder ingen padd när jag rider dressyr för jag vill sitta nära hästen. Jag blev varnad för att bomlösa sadlar skulle kännas vingligt men det tycker jag inte stämmer på Ghost iallafall. Har inte erfarenhet om andra märken.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
512
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 608
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
813
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 137
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka